-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/01/15 - 08:19
  • 793
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نخستین کنفرانس ملی «صربستان، خانواده ما» برگزار شد

نخستین کنفرانس ملی «صربستان، خانواده ما» با حضور وزرای صربستان، شخصیت‌های فرهنگی این کشور و دیپلمات‌های مقیم در کاخ ریاست جمهوری صربستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نخستین کنفرانس ملی «صربستان، خانواده ما» با حضور آنا برنابیچ، نخست وزیر، مایا گویکویچ، وزیر فرهنگ، داریا کیسیچ، وزیر خانواده، وزرای آموزش و پرورش و امور مهاجران خارج از کشور، شخصیت‌های فرهنگی این کشور و دیپلمات‌های مقیم از جمله امیر پورپزشک، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در محل کاخ ریاست جمهوری صربستان برگزار شد.

تأکید بر سیاست حمایت از خانواده، افزایش توانمندی مالی خانواده‌ها و کمک‌های مالی دولت به خانواده‌ها برای فرزندآوری از محورهای اصلی مطرح شده در این کنفرانس بود.

داریا کیسیچ، وزیر مراقبت از خانواده و جمعیت شناسی در سخنانی گفت: هر کسی که خانواده دارد می‌داند که همیشه کسی را خواهد داشت که آنها را دوست دارد و می‌تواند دوستش داشته باشد.

وی تأکید کرد: هدف از برگزاری این رویداد این است که ببینیم برای حفظ خانواده و داشتن هر چه بیشتر فرزندان در کشور چه می‌توان کرد.

آنا برنابیچ، نخست وزیر صربستان خاطرنشان کرد: دولت صربستان برای تشویق به تولد فرزندان و تحکیم خانواده در دوره آینده تلاش خواهد کرد، زیرا خانواده تضمینی برای بقای جامعه و دولت است.

برنابیچ تصریح کرد: تمام اقدامات پیش از زایمان که دولت به عنوان حمایت مستقیم از زایمان انجام می‌دهد، مانند یارانه آپارتمان و دادن پول برای فرزند اول، دوم، سوم و چهارم صرفا یک پاداش است و مهمترین فعالیت دولت باید بهبود کیفیت زندگی شهروندان باشد زیرا افزایش کیفیت زندگی به تولد بیشتر کودکان کمک می‌کند.

آتیلا بندا، معاون وزیر امور خارجه در وزارت فرهنگ و نوآوری جمهوری مجارستان نیز گفت: خانواده برای مجارستان و صربستان بسیار مهم است، به همین دلیل من می‌خواهیم آن را تقویت کنیم و اقداماتی را انجام دهیم که زایمان را تشویق می‌کند.

وی تأکید کرد که خانواده قوی ترین بخش جامعه است که بقای ملت به آن بستگی دارد. روابط خوب دو کشور با تشکیل یک کارگروه راهبردی که در آن مجارستان و صربستان در مورد سیاست‌های جمعیتی و سیاست حمایت از خانواده در آن گفتگو خواهند کرد، می‌تواند بیشتر توسعه یابد.

انتهای پیام/

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved