-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/05/31 - 09:31
  • 329
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

میزبانی از رایزن فرهنگی جمهوری عراق در خانه ی فرهنگ ایران

عمار عبدالحامد خضر رایزن فرهنگی جمهوری عراق در دهلی نو به دعوت رسمی فریدالدین فریدعصر رایزن فرهنگی کشورمان در خانه فرهنگ ج.ا.ا حضور یافت و ضمن انجام مذاکرات صمیمی و دوستانه در حوزه های مختلف فرهنگی دو کشور و بررسی راهکارهای همکاری مشترک، از بخش‌های مختلف خانه فرهنگ بازدید نمود و با فعالیت‌های این مجموعه از نزدیک آشنا شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این دیدار که در راستای گسترش ارتباطات اسلامی و تعامل و هم افزایی کشورهای مسلمان و همسو انجام شد، ابتدا فریدعصر ضمن خوش آمد گویی به  عمار عبدالحامد به معرفی سابقه و فعالیت‌های متنوع خانه فرهنگ پرداخت و درباره اهمیت ارتباط کشورهای اسلامی و همکاری در حوزه‌های فرهنگی مشترک سخن گفت و درباره وضعیت عراقی‌های مقیم هند از طرف عراقی کسب اطلاع کرد. رایزن فرهنگی عراق نیز با بیان اینکه ماموریت او در هند محدود به دانشجویان در حال تحصیل در هند و برخی رویدادهای فرهنگی و استقبال از گروه‌های هنری فرهنگی عراق است، گفت هند در کشورهای نزدیک به عراق پس از ایران و ترکیه یکی از مقاصد اصلی دانشجویان عراقی برای تحصیلات تکمیلی هندوستان است.

در ادامه رایزن فرهنگی ایران به توطئه‌های غربی بر علیه اسلام و قرآن اشاره و بر ضرورت هوشیاری و واکنش کشورهای اسلامی در سطح بین المللی تاکید کرد و از همتای عراقی دعوت کرد تا در همایش قرآنی 28 آگوست که به همت نمایندگی فرهنگی ایران در دهلی برگزار خواهد شد مشارکت کند که با استقبال رایزن عراق مواجه شد.

همچنین در این جلسه آمادگی خانه فرهنگ ایران برای همکاری در برگزاری برنامه‌های مشترک به طرف عراقی اعلام شد. در ادامه و پس از ضیافت ناهار رایزن عراق به بازدید از بخش‌های متنوع خانه فرهنگ پرداخت و از کتابخانه تخصصی و مرکز میکروفیلم نور دیدن کرد. وی پس از آشنایی با روند شناسایی و دیجیتال کردن نسخ خطی فارسی و اسلامی و مرمت و احیای این نسخ از حجم و دقت عمل جمهوری اسلامی در اهتمام به میراث فرهنگی اسلام در دیگر کشوره ابراز شگفتی و خوشحالی کرد. وی همچنین با دعوت از فریدعصر برای حضور در بخش فرهنگی سفارت عراق، درخواست نمود تا بتواند هیات های عراقی را برای بازدید از این فعالیت ها به خانه فرهنگ بیاورد.

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved