-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/09/18 - 13:40
  • 289
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

موفقیت تمدن نوین اسلامی در گروی تعامل اندیشمندان جهان اسلام است

محمدرضا بهمنی در دیدار با رئیس مرکز مطالعات تمدن‌های دانشگاه ابن خلدون استانبول تأکید کرد: مسئله تمدن نوین اسلامی با هدف راهبردی برای چالش‌های پیشرو جهان اسلام تنها با تعامل و هم‌افزایی اندیشمندان جهان اسلام از طریق توسعه تعاملات تشکلی و دانشگاهی حاصل خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمدرضا بهمنی، معاون توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به همراه حسن دیدبان، وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در استانبول با وحیدالدین ایشیک، رئیس مرکز مطالعات تمدن‌های دانشگاه ابن خلدون استانبول دیدار و گفت‌وگو کردند.

وحیدالدین ایشیک، رئیس و یکی از بنیانگذاران این پژوهشکده که از بدو تأسیس ریاست این مرکز را بر عهده دارد به تشریح فعالیت‌های این پژوهشکده در حوزه‌های مختلف علمی و  تمدن پژوهی پرداخت.

رئیس مرکز مطالعات تمدن‌های دانشگاه ابن خلدون استانبول افزود: در حال حاضر بیش 100 دانشجو از کشورهای مختلف و ترکیه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در این مرکز مشغول به تحصیل هستند و دروس به سه زبان انگلیسی، ترکی استانبولی و عربی برای دانشجویان ارائه می‌شود.

وی ابراز کرد: مرکز مطالعات تمدن‌های دانشگاه ابن خلدون استانبول سعی دارد دانشجویان ممتاز از دانشگا‌ه‌های معتبر داخلی و دانشگاه‌های خارج از کشور را جذب کند. دانشگاه ابن خلدون استانبول اولین دانشگاه پژوهش محور ترکیه است و با هدف اختصاص بیش از سه ‌چهارم ظرفیت به دانشجویان ارشد و دکترا فعالیت خود را از ابتدای سال 2010 آغاز کرده است.

بهمنی نیز در سخنانی، گفت: تجدید و احیا تمدن اسلامی تنها در کنار تمدن‌پژوهی با توجه به مؤلفه‌های زندگی امروز و کاربرد آن در حوزه‌های مختلف علم و فناوری، سبک زندگی، محیط زیست، حکمرانی و سایر حوزه‌های مهم بشری میسر خواهد شد.

معاون توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: مسئله تمدن نوین اسلامی با هدف راهبردی برای چالش‌های پیشرو جهان اسلام تنها با تعامل و هم‌افزایی اندیشمندان جهان اسلام از طریق توسعه تعاملات تشکلی و دانشگاهی حاصل خواهد شد.

بهمنی ادامه داد: امروزه انقلاب اسلامی را می‌توان یکی از نمونه‌های ظهور تجدید حیات تمدن اسلامی دانست و می‌توانیم بگوییم که انقلاب اسلامی مثابه یک نقطه عطف در تاریخ جهان ارزیابی می‌شود و از سوی دیگر، یکی از نمونه‌های موفق و شروع کننده و عامل تجدید تمدن نوین اسلامی در عصر حاضر است.

وی آمادگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای توسعه همکاری با پژوهشکده را در قالب برنامه‌های تبادل اساتید و دانشجو و برگزاری همایش‌های تمدنی اعلام کرد.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved