-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/08/16 - 12:11
  • 480
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

ملاقات سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان در اسپانیا با رهبر ارتدکس های اسپانیا

در تاریخ 11/08/1402 آقای نیکلاوس ماتی عبدالاحد رهبر مسیحیان ارتدکس اسپانیا در محل سفارت با سفیر جمهوری اسلامی ایران دکتر رضا زبیب دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی  در این دیدار رایزن فرهنگی کشورمان و کارشناس دیپلماسی عمومی سفارت نیز حضورداشتند. در ابتدا آقای ماتی ضمن اظهار خوشحالی جهت ملاقات با سفیر ایران گفت: متاسفانه شرایط فعلی در اروپا بسیار سخت است و از جنایات اسرائیل چیزی گفته نمی شود. من بعنوان یک اسقف مسیحی بر خودم واجب می دانم در تمام سخنرانی هایی که دارم از جنایات اسرائیل نسبت به مسیحیان و مسلمانان فلسطینی بگویم. مهم انسان ها هستند از هر دینی باشند و ظلم بر آنان حرام است. در بسیاری از کنفرانس ها اظهار داشته ام گروه داعش گروه منحرفی است و ربطی به اسلام واقعی ندارد، برای آنان مسلمان، مسیحی یا پیروان ادیان دیگر مهم نیست، جواب را با گلوله می دهند و آدمکش هستند. الان صهیونیسم هم همان حرکات داعش را انجام می دهد و به زن، مرد، کودک، جوان، مسلمان و مسیحی رحم نمی کند. هم مسجد را تخریب می کند و هم کلیسا را، متاسفانه رسانه ها حقیقت را بطور کامل نمی گویند و مردم اسپانیا تحت تاثیر رسانه ها هستند. در واقع امروز جنگ رسانه ای است. مردم اسپانیا حقیقت طلب هستند و باید اطلاعات درست به آنان منتقل شود، باید به آنان گفته شود رابطه مسلمانان و مسیحیت در شرق اروپا رابطه منطقی است.

در ادامه سفیر ج.ا.ایران ضمن تشکر از حضور رهبر مسیحیت ارتدکس اسپانیا و تشکر از رایزنی فرهنگی جهت انجام هماهنگی این ملاقات اظهار داشت: مواضع جناب عالی بسیار معقول و منطقی ست. ما قبل از اینکه به موضوع، سیاسی نگاه کنیم، انسانی نگاه می کنیم و اگر اینگونه نگاه داشته باشیم وحدت استراتژیک بین مسلمانان و مسیحیت ایجاد می شود. اگر راهی برای نجات غزه وجود دارد از همین نگاه انسانی به موضوع است. همانطور که مطرح کردید، امروز جنگ رسانه ای است لذا من با تعدادی از رسانه های معتبر اسپانیا مصاحبه کردم و دو کلیپ ضبط نمودم که مورد استقبال مردم و نخبگان اسپانیا قرار گرفته بود و به مناسبت حمایت از فلسطین رایزنی فرهنگی کشورمان با مشارکت دانشگاه خوان کارلوس در روز 7 نوامبر همایشی در این دانشگاه برگزار می کند که من سخنرانی مفصلی دارم، البته دو شخصیت دیگر اسپانیایی هم در پیرامون فلسطین سخنرانی می کنند.

آنچنان عملکرد صهیونیسم جنایت کارانه است که سازمان ملل هم طی قطعنامه ای حرکت اسرائیل را محکوم کرده است، لذا بر همه نخبگان و علماء اسلام و مسیحیت واجب است مردم را از جنایات اسرائیل آگاه کنند. تاکنون 10 هزار نفر شهید شده انند و بسیاری از مساجد و کلیساها تخریب شده است و باید با برگزاری همایش های مختلف جنایات صهیونیسم را مطرح کنیم.

آقای ماتی اظهار داشت: جناب آقای سفیر، من کاملاً با نظرات شما موافقم و تجربه جنگ در سوریه و چند کشور دیگر را دارم. نمی دانم چرا کلیسای کاتولیک در اسپانیا که پایگاه بیستری دارد سکوت کرده است. ولی من کما فی السابق به تبلغات خودم ادامه خواهم داد.

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved