-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/03/13 - 09:58
  • 1059
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
حضور ایران در قرارگاه ملی پلتفرم های پرمخاطب در کشور چین

ملاقات سرپرست رایزنی فرهنگی ایران با مدیر شرکت فناوری اطلاعات چینی

روز چهارشنبه مورخ 10/3/1402 سرپرست رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در چین با آقای اسکای مدیر شرکت Trust Commerce دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ، در این دیدار که در محل دفتر این شرکت در پکن انجام شد در خصوص زمینه های مشترک همکاری بحث و تبادل نظر شد و دو طرف اظهار امیدواری کردند که این دیدار زمینه ساز همکاری های گسترده  به خصوص در حوزه تأسیس پاویون ملی ایران در پلتفرم های پرمخاطب چین گردد.

محمدمسعود صادقی، سرپرست رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در چین در ابتدای این دیدار بر عزم جزم کشورمان در توسعه و تعمیق هرچه بیشتر روابط فرهنگی و هنری دو کشور مخصوصاً در حوزه رسانه تأکید کرد و ابراز تمایل نمود که تأسیس این پاویون ملی ایران که اخیرا در سفر هیئت چینی و در ملاقات چند روز گذشته این هیئت با معاون علمی فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پیگیری شده بود سبب شود مردم چین شناخت بهتر و واقعی تری از محصولات و صنایع فرهنگی ایران امروز پیدا کنند. و این امر منجر به توسعه حضور جمهوری اسلامی ایران در بازار محصولات و صنایع فرهنگی کشور چین شود. سرپرست رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در چین افزود: ما ارتباط خوبی با رایزن بازرگانی سفارت در این خصوص برقرار کردیم و مشترکاً نسبت به تأسیس این پاویون و نقش آن در افزایش شناخت و فروش محصولات ایرانی تأکید داشته و همکاری خوبی در این زمینه آغاز کردیم.

در ادامه آقای اسکای مدیر شرکت Trust Commerce با استقبال از این پیشنهاد گفت: «ما در زمینه تبادلات فرهنگی و فروش محصولات فرهنگی از جمله صنایع دستی و فیلم و انیمشین فعالیت می کنیم و امیدواریم رایزنی فرهنگی در دوره جدید بتواند پل خوبی بین ظرفیت های داخلی ایران با جامعه مخاطب گسترده در چین شود. ما یک شعبه در سنگاپور و یک شعبه در شانگهای داریم و با استفاده از هوش مصنوعی (Artificial Inteligence) پاویون ملی دو کشور کره جنوبی و      را تأسیس کرده ایم که فعالیت و سابقه خوبی از خود بجا گذشته اند. ما در ایران جلسات خوبی داشتیم و با یکی از اصلی ترین شرکت های فروش آنلاین محصولات دیدار داشتیم و نتایج خوبی حاصل شده است.

در ادامه صادقی با بیان لزوم اصلاح تصویر ایران در ذهن مخاطب چینی و معرفی بهتر محصولات و صنایع دستی و فرهنگی ایران با تأکید بر ضرورت شناخت چینی ها از محصولات فرهنگی ایرانی خاطر نشان کرد: می بایست داستان و قصه هر کدام از محصولات فرهنگی و صنایع دستی ما به خوبی در این پاویون تبیین گردد تا پس از تعمیق شناخت از محصولات ایرانی بتوان امیدوار بود که مخاطب بالای یک میلیارد و چهارصد میلیونی چینی به خرید محصولات ایرانی اعم از تجاری و فرهنگی رو آورد و این موضوع قطعا منجر به رونق تولید این محصولات در کشور ایران خواهد شد.

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved