-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/09/26 - 18:08
  • 274
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

ملاقات رایزن فرهنگی سفارت ج.ا.ایران با دو هنرمند اسپانیایی

دو هنرمند برجسته و صاحب نام اسپانیایی آقای خوسه ماریا لارا و خانم جولیا جوینیتز با دکتر احمدی رایزن فرهنگی کشورمان در اسپانیا دیدار کردند.

 به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ،آقای خوسه ماریا لارا تهیه کننده مطرح اسپانیایی می باشد که بیش از 40 فیلم کوتاه، 23 فیلم بلند و 11 فیلم مستند بلند تولید کرده است که در اکثر جشنواره های بین المللی شرکت کرده است، از جمله "JUSTINO, Un Asesino de la Tercera Age" ساخته لا کوادریلا، " آسفالتو» نوشته دانیل کالپارسورو، «زمان تمام شده» اثر سسیلیا باریگا، «ال کوچه د پدالس» اثر رامون بارئا، «لا اینفلوئنسیا» از پدرو آگیلرا، «لوس کامینوس د لا خاطره» نوشته خوزه لوئیس پنافورته، «ال سیلو گیرا» از مرسدس آلوارز، «Los Chicos del Puerto» اثر آلبرتو مورایس، «Aupa Etxebeste» از اکسیر آلتونا و تلمو اسنال، «Urte Ilunak – Los Años Oscuros» اثر Arantxa Lazkano، «Arriya -La Piedra» اثر Alberto Gorritiberea….

او به مدت ده سال جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان (FICI) را در مادرید تهیه کرد.

آخرین ساخته های او مستند به کارگردانی Maru Solores AZTARNAK – HUELLAS و فیلم سینمایی DESMADRE INCLUIDO به کارگردانی Miguel Marti است.

و خانم جولیا جوینتز هنرمند، مستند ساز و عکاس مطرح اسپانیایی که در دانشگاه ساراگوسا پزشکی خوانده و دوره های و دوره های عکاسی را در گالری «اسپکتروم» گذراند، اما متوجه شد که سینما زندگی اوست.

او از سال 1990 به عنوان تدوینگر فیلم مشغول به کار است. او بیش از 60 فیلم و مستند را با کارگردانانی چون: کارلوس سائورا، ویکتور اریس، بابی مورسکو، مارک استیون جانسون، رامون بارئا، اینس پاریس، آلبرتو مورایس، رافائل گوردون، دانیل کالپارسورو و ... تدوین کرده است.

 عضو «آکادمی هنرها و علوم سینمایی هالیوود»، «آکادمی فیلم اروپا» و «آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسپانیا».

 او همچنین عکس و اینستالیشن می گیرد و نگاتیو فیلم می کشد.

او به عنوان کارگردان تلاش می کند تا اشکال دیگری از روایت را در سینما کشف کند

تجربی و ویدئو آرت.

او کارگردانی فیلم های مستند: 2018 – «کامارادا» را بر عهده داشته است. 2017-"No End"- 2013-"The Language of Objects" هنرمند Marijose Recalde. -2011-"پرواز دورا سالازار"

آخرین نمایشگاه های او: 2019- «حمله به قدرت. ”2017-“NUBES” El Imparcial در مادرید. - 2017-«Emakumeareneremua» موزه La Neomudejar در مادرید. – 2016 "Dreams" La Alhondiga در سگویا. – 2015 «افسوس» اتاق سلاح ارگ در پامپلونا. – 2015 «دنیای باز» - آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسپانیا در مادرید.

او جوایز مختلفی را به دست آورده است: 2017 - "جایزه ZINEMIRA" برای کل دوران حرفه ای خود در جشنواره فیلم سن سباستین. -2006 - جایزه حلقه نویسندگان سینما برای تدوین "EL CIELO GIRA" در سال 2006 برای "IBERIA" برای گویا و در سال 2000 برای "GOYA EN BORDEAUX" اثر کارلوس سائورا و در سال 1991 برای جایزه بزرگ سینمای باسک نامزد شده است. جشنواره فیلم بیلبائو برای «زمان قطار»

در این دیدار آقای خوسه ماریا لارا اظهار داشت: من یک سفر به ایران دعوت شدم تا داور جشنواره فیلم کودکان باشم و از همانجا با توانمندی های فرهنگ و هنر ایران آشنا شدم و تولید فیلم های کوتاه و بلند در ایران برایم جاذبه داشت. ایران در همه حوزه ها حرف اول را می زند بویژه در حوزه سیاسی و موضوع فلسطین. بسیاری از مردم اسپانیا و نخبگان فرهنگی و هنری از مواضع غلط آمریکا و اسرائیل متنفر هستند و حاضرند در تولیدات هنری با ایران همکاری صادقانه داشته باشند.

در پایان احمدی رایزن فرهنگی کشورمان ضمن تشکر از این دو هنرمند اسپانیایی اظهار داشتند: حوزه سینمای ایران بعد از انقلاب بر اساس مضامین انسانی و اخلاقی استوار شده است و بر عکس زمان قبل از انقلاب که بازیگر محور بود، کارگردان محور است. وی ادامه داد در جشنواره فیلم فجر از جناب عالی دعوت می کنیم که شرکت نمایید.

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved