-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/01/11 - 15:58
  • 199
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

معرفی نوروزی ایران در تونس

در تونس و با حمایت سفارت جمهوری اسلامی ایران، برنامه تلویزیونی «در ضیافت دیپلماسی» با محوریت معرفی آداب و رسوم رمضانی ایران به‌صورت هفتگی در روزهای چهارشنبه پخش شد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ،این برنامه در اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران در تونس ضبط و از شبکه خصوصی و محبوب «حنابعل» پخش گردید که در مدت یکساعت و پانزده دقیقه مخاطبان تونسی را با آیین‌های رمضان در ایران و همچنین رسوم نوروزی آشنا ساخت.

برنامه با معرفی فرهنگ و تمدن ایران و نگاهی به آثار فرهنگی و هنری این کشور آغاز شد و در ادامه، مصاحبه‌ای با سفیر ایران در تونس، جناب آقای حسینیان، منعکس شد. ایشان درباره اهمیت ماه مبارک رمضان برای ایرانیان، پیوند‌های فرهنگی و تاریخی ایران و تونس، و همچنین فعالیت‌های قرانی ایران به گفت‌و‌گو پرداختند.

در قسمت دیگری از برنامه، رایزن فرهنگی ایران در تونس به توضیح در مورد سابقه همکاری‌های فرهنگی دو کشور، نمایش آثار خوشنویسی، هنرهای معرق‌کاری و صنایع دستی ایران و همچنین سنت‌های عید فطر و روز جهانی قدس پرداخت.

از نکات قابل توجه برنامه، استفاده از لباس‌های سنتی ایرانی برای مجری، که توسط کارگروه ملی مد و لباس ایران تهیه شده بود، می‌باشد. تبلیغات گسترده پیش از پخش برنامه سبب شد تا مردم تونس، به‌ویژه نخبگان و اهالی فرهنگ، این برنامه را دنبال کنند و بازخوردهای مثبتی از آن منتشر شود.

در خاتمه، این دورهمی فرهنگی با صرف افطار سنتی ایرانی و پخش گفت‌و‌گوهای هم‌زمان با حضور مقامات سفارت و شخصیت‌های فرهنگی ایرانی، اوج گرفت. این برنامه با تمرکز بر زمینه‌هایی چون آداب و رسوم رمضان و نوروز ایران، نمایشگاه قرآن، جشن‌های رمضانی و توجه به روز قدس به پایان رسید.

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved