-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/01/29 - 14:39
  • 264
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

معرفی نوروز ایرانی و هفت‌‌سین در قطر

با همکاری مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دوحه، نوروز ایرانی و هفت‌سین در دانشگاه جرج تاون قطر معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت دانشجویان ایرانی دانشگاه جرج تاون قطر و با همکاری مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دوحه، مراسم معرفی «نوروز» و هفت سین در محل این دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم که ۲۷ فروردین‌ماه برگزار شد، دانشجویان افغانستانی نیز به همراه دانشجویان ایرانی تلاش کردند تا فرهنگ تمدنی ایرانی و فارسی را به دیگر دانشجویان و حاضران در این دانشگاه معرفی کنند.

از جمله برنامه‌های این مراسم می‌‌‌توان به برگزاری سفره هفت سین ایرانی، سفره هفت میوه افغانستانی، اجرای موسیقی ایرانی، نمایش فرش و صنایع دستی ایرانی، معرفی جاذبه ها و زیبایی های گردشگری ایران و همچنین غذای ایرانی اشاره کرد.

در این مراسم، مسئولان، اساتید و دانشجویان این دانشگاه بین‌المللی از ملیت‌های مختلف حضور داشته و با فرهنگ نوروز ایرانی و هفت سین آشنا شدند.

شایان ذکر است، پیش از این نیز با همکاری مرکز فرهنگی ایران در دوحه، غرفه فرهنگی دانشجویان ایرانی در جشنواره بین‌المللی دانشگاه علوم و تکنولوژی دوحه برپا شد.

دانشگاه جورج تاون که در محل شهر دانش متعلق به بنیاد قطر (قطر فاندیشن) در شهر دوحه قرار دارد، شعبه‌ای از دانشگاه جورج تاون آمریکاست. دیگر مراکز دانشگاهی موجود در این مجموعه آموزشی عبارتند از دانشگاه حمد بن خلیفه، شعبه دانشگاه کارنگی ملون (Carnegie Mellon University )، شعبه دانشگاه شمال غرب (Northwestern University)، شعبه دانشگاه تگزاس ( Texas A&M University)، شعبه دانشگاه ویرجینیا ( Virginia Commonwealth University School of the Arts)، شعبه دانشگاه ویل ( Weill Cornell Medicine) و شعبه دانشگاه اچ ای سی (HEC Paris).

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved