-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/03/06 - 11:18
  • 599
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

معرفی مکتوبات فرهنگی ایران در گرجستان

مجموعه‌ای از نشریات و کتاب‌های مختلف در زمینه علوم انسانی و اسلامی به دو زبان فارسی و گرجی از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تفلیس عرضه و معرفی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با برنامه‌ریزی انجمن ناشران و توزیع کنندگان کتاب گرجستان، بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تفلیس با حضور ناشران داخلی و خارجی و کشور لهستان به عنوان مهمان ویژه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی (اکسپو جورجیا) تفلیس افتتاح شد.

این مراسم با خیر مقدم خانم تیناتین بریاشویلی، مدیر انجمن ناشران و توزیع کنندگان کتاب گرجستان و سخنرانی کوتاه ماریوش ماشکیویچ، سفیر لهستان در تفلیس آغاز شد. وی گفت: از دهه 80 میلادی یک همبستگی بین ما ایجاد شد و امروزه نیاز داریم تا با تکیه به این همبستگی در مقابل ظلم بایستیم و متحد شویم.

در بیست و پنجمین نمایشگاه کتاب تفلیس، بیش از 90 ناشر و کتاب‌فروشی داخلی و خارجی از جمله لهستان، ترکیه، اتاق بازگانی و صنایع ترکیه برای معرفی صنعت توریسم آثار و محصولات خود را عرضه و به نمایش گذاشته‌اند.

لهستان نیز به عنوان مهمان ویژه برنامه کشوری خود را ویژه سال 2023 معرفی می‌کند و برگزار کننده آن انستیتوی لهستانی در تفلیس است.

تعداد 10 انتشارات، سازمان و مؤسسه تحقیقاتی در این غرفه حضور دارند و 20 نویسنده و پژوهشگر لهستانی در چارچوب برنامه جشنواره نشست‌هایی را برگزار و به همراه مترجمان و نویسندگان گرجی در مورد روابط و ادبیات لهستان و گرجستان سخنرانی خواهند کرد.

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تفلیس نیز همچون سنوات گذشته با حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تفلیس و برپایی غرفه، کتاب‌های ترجمه و چاپ شده به زبان گرجی و فارسی توسط رایزنی را با موضوعات ادبیات کلاسیک و معاصر، تاریخ و فرهنگ ایران، انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) و زبان و ادبیات فارسی به همراه کتاب‌های مصور ایرانشناسی به زبان‌های انگلیسی و فارسی و تعدای صنایع دستی در معرض نمایش قرار داده است.

شایان ذکر است، انستیتوی لهستانی در تفلیس در صدمین سالگرد استقلال گرجستان در 26 می 2018 تاسیس شد. این مؤسسه بر توسعه روابط لهستان و گرجستان در زمینه فرهنگ و علم تمرکز دارد.

 

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved