-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/09/04 - 06:46
  • 399
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

معرفی فرصت‌های تحصیل ایران در نمایشگاه «آموزش عالی و اشتغال قزاقستان»

به همت وابستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آلماتی، ویژگی‌ها و مزایا تحصیل در ایران در نمایشگاه «آموزش عالی و اشتغال قزاقستان» معرفی و تشریح شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلایم، نمایشگاه آموزش عالی و اشتغال قزاقستان با حضور آرمان ژودبابف، معاون وزیر فرهنگ و اطلاع‌رسانی، فغانی، سرکنسول و حسین آقازاده، وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آلماتی، سرکنسول چین، سرکنسول ازبکستان، نمایندگان کشورهای روسیه، تاجیکستان، لهستان، چکسلواکی و سایر کشورها در مجموعه نمایشگاه‌های آتاکنت شهر آلماتی افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه همزمان با اولین سفر جوکار، سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران به آلماتی انجام شد و وی به همراه معاون وزیر فرهنگ و اطلاع‌رسانی قزاقستان از غرفه ایران بازدید به عمل آوردند.

نمایشگاه تحصیلات عالی و اشتغال قزاقستان یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های قزاقستان در حوزه آموزش عالی است و هر ساله برگزار می‌شود. این نمایشگاه فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های علمی دانشگاهی کشورها برای مخاطبان محلی و منطقه‌ای است.

وابستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آلماتی به نمایندگی از مراکز علمی و دانشگاهی ایران در نمایشگاه بین‌المللی آموزش عالی و اشتغال آلماتی قزاقستان شرکت کرد.

در غرفه ایران، ویژگی‌ها و مزایا تحصیل در ایران از منظر میزان امینت، سطح علمی مراکز دانشگاهی، مزیت تولید ملی در هزینه‌های زندگی یک دانشجو خارجی در ایران، سایت‌های مرجع رسمی انتخاب دانشگاه و رشته‌های تحصیلی، فرصت‌های مطالعاتی، دوره‌های آموزشی مهارت‌ها و شرایط آن برای مخاطبان شرکت‌کننده در نمایشگاه در قالب بروشورها و کلیپ‌ها معرفی و تشریح می‌شود.

همچنین، فرم‌های برای جمع آوری تقاضاهای مخاطبان برای تحصیل در ایران و همکاری با شرکت‌ها و نهادهای ایران جهت اشتغال توزیع می‌شود.

شایان ذکر است، این نمایشگاه توسط وزارت علوم قزاقستان و شهرداری آلماتی در محل نمایشگاه‌های دائمی آتاکنت برگزار می‌شود و بسیاری از کشورهای منطقه از جمله ترکیه، روسیه، لهستان و ... شرکت می‌کنند. کشورهایی همانند ترکیه و روسیه بورسیه‌های تحصیلی خود را برای متقاضیان قزاق ارایه می‌کنند.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved