-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/07/15 - 14:10
  • 422
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

معرفی ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی ایران در بغداد

ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در راستای پیشبرد اهداف دیپلماسی علمی کشورمان در عراق و معرفی و ارتباط مستقیم جامعه دانشگاهی، اساتید و فرهیختگان عراقی با دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران، به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در عراق و با هماهنگی صورت‌ گرفته با سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران، تعداد قابل توجهی از دانشگاه‌های ایرانی در غرفه بخش علمی دانشگاهی رایزنی فرهنگی بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد حاضر شدند.

این دانشگاه‌ها ضمن معرفی ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه خود از متقاضیان تحصیل در ایران در مقاطع و رشته‌های تحصیلی مختلف به طور مستقیم ثبت نام به عمل آوردند. این غرفه با استقبال قابل توجهی از شرکت کنندگان در این نمایشگاه مواجه بود.

دانشگاه‌های همدان، صنعتی شریف، مازندران، هنر، صنعت نفت، شهید چمران اهواز، علوم پزشکی ایلام، علوم پزشکی کرمانشاه، علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی سبطین و آزاد اسلامی شعبه عراق از دانشگاه‌های شرکت کننده در این رویداد بودند.

از برنامه‌های دیگر این غرفه، ثبت نام اعضای انجمن‌های فارغ التحصیلان عراقی از دانشگاه‌های ایران و نیز دوره‌های آموزش زبان فارسی بود که مورد ثبت نام تعداد قابل توجهی از علاقه‌مندان به زبان فارسی قرار گرفت.

حضور و تجدید خاطره دانشجویان فارغ التحصیل عراقی از دانشگاه‌های مذکور و ارتباط با اساتید و مسئولان دانشگاه‌ها و برگزاری نشست‌های علمی و فرهنگی همچون انجمن فارسی دانان جوان و هسته‌های انجمن‌های فارغ التحصیلان، حضور و بازدید ده ها استاد و مسئول عراقی از جمله معاون وزیر آموزش عالی و پژوهش‌های عراق، معاون محترم وزیر فرهنگ عراق، رؤسای دانشگاه ها و... و نیز بازدید و ارتباط ناشمرین و پژوهشگران عرب شرکت کننده در این رویداد بین‌المللی از نکات قابل توجه این برنامه بود.

همچنین با هماهنگی به وجود آمده، شرکت‌های جذب دانشجو و نیز مرکز خدمات کامپیوتری نور نیز به ارائه ظرفیت‌ها و خدمات خود در این نمایشگاه پرداختند که با رضایت و استقبال شرکت کنندگان همراه بود.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved