-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/11/29 - 07:36
  • 464
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

معرفی دستاوردها و پیشرفت‌های ایران در اسلام آباد + عکس

دستاوردها و پیشرفت‌های ایران همراه با صنایع دستی و هنرهای اصیل ایرانی در اسلام آباد پاکستان معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همزمان با برگزاری آیین گرامیداشت چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در اسلام آباد پاکستان و طنین سرود ملی کشورمان، نمایشگاهی از تصاویر انقلاب، دستاوردها و پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های مختلف پزشکی، علمی، هوا و فضا، نانو و هسته‌ای و معرفی «ایران امروز» همراه با صنایع دستی و هنرهای اصیل ایرانی دایر شد که مورد اقبال شرکت کنندگان این جشن قرار گرفت.

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور مقامات سیاسی، نظامی، دینی، فرهنگی، علمی ـ دانشگاهی، دیپلمات های کشورهای مختلف مقیم اسلام آباد، علمای شیعه و سنی، هموطنان ایرانی مقیم، خبرنگاران و اصحاب رسانه به همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد برگزار شد.

در این مراسم که رضا امیری‌مقدم، سفیر جمهوری اسلامی ایران و جلیل عباس جیلانی، وزیر موقت امور خارجه و مرتضی سولنگی، وزیر اطلاع رسانی کشور پاکستان حضور داشتند، مقامات دو کشور طی سخنرانی‌های خود بر گسترش هرچه بیشتر روابط دوجانبه در بخش‌های مختلف به ویژه ارتباطات مردمی و فرهنگی تأکید کردند.

وزیر خارجه پاکستان ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: روابط میان ایران و پاکستان رو به گسترش است و در آینده بیش از پیش تقویت خواهد شد.

سفیر کشورمان نیز با اشاره به پیوندهای عمیق دوستی میان ایران و پاکستان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب، برقراری، تحکیم و استمرار روابط دوستانه و برادرانه با کشورهای منطقه به ویژه با پاکستان به عنوان کشور همسایه، دوست و برادر جایگاه ویژه‌ای داشته است.

وی همچنین، با اشاره به دستاوردها و پیشرفت‌های عظیم ایران در حوزه‌های مختلف علمی، صنعتی، پزشکی و ...، این دستاوردها را مرهون انقلاب اسلامی دانست.

انتهای پیام/

. .

. .

تصاویر

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved