-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/03/10 - 09:34
  • 128
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

معرفی تاریخ ایران در دانشگاه ریکیو ژاپن

سرپرست رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در توکیو در جمع کثیری از دانشجویان و اساتید به معرفی تاریخ ایران و تاریخ معاصر پرداخت .

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بنابه دعوت گروه تاریخ دانشگاه ریکیو، محمدرسول الماسیه، سرپرست رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در توکیو در جمع کثیری از دانشجویان و اساتید به معرفی تاریخ ایران و تاریخ معاصر پرداخت .

الماسیه با دسته بندی مقاطع تاریخی ایران به قبل از اسلام و بعد از اسلام و دوران معاصر، ویژگی‌های  برجسته هر مقطع تاریخی را مورد توجه قرار داد.

وی سرزمین ایران را خاستگاه اولین تمدن‌های بشری در چند هزار سال قبل از میلاد دانست و بیان کرد: جغرافیای حاکمیت سرزمینی ایران در طول تاریخ دستخوش حوادث فراوان بوده و این جغرافیا دائماً کوچک و بزرگ شده است. این تغییرات جغرافیای حاکمیتی باعث شده ما با حوزه گسترده‌ای با عنوان ایران فرهنگی فراتر از مرزهای جغرافیایی کنونی مواجه باشیم.

الماسیه گفت: ایران با هجمه‌های سنگینی در طول تاریخ مواجه بوده است، اما هر بار مهاجمان به ظاهر فاتح، مقهور فرهنگ ایرانیان شدند و ایران از درون دوباره رویید و شکوفا شد.

سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان در توکیو اظهار داشت: سرعت گسترش دین اسلام در جهان بی نظیر بود. مردم مناطق مختلف ازجمله ایرانیان با میل و رغبت اسلام را پذیرفتند. ایرانیان خسته از وضعیت نابسامان سال‌های اخر سلسله ساسانی، تشنه آموزه‌های عدالت خواهانه و دین جدید بودند و مسلمان شدند.

بخش دوم سخنان الماسیه به تاریخ معاصر ایران و ترسیم اوضاع جهان در برهه وقوع انقلاب اسلامی اختصاص داشت.

سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان در توکیو با ارایه تصویری از ترجمه ژاپنی کتاب «ولایت فقیه» گفت: مهمترین تئوری انقلاب اسلامی که توسط رهبر کبیر آن حضرت امام خمینی(ره) ارائه شد، مفهوم «مردم سالاری دینی» یا «جمهوری اسلامی» بود.

وی در پایان سخنانش، به تشریح زیر ساخت‌های مستحکم انقلاب اسلامی و ابعاد و گستره تأثیرگذاری آن پرداخت.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved