-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/08/30 - 09:08
  • 412
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

معرفی ایران در بازار بین‌المللی 2023 فیلیپین

فرهنگ ایرانی ـ اسلامی از سوی سفارت و رایزنی فرهنگی کشورمان در بازار بین‌المللی 2023 فیلیپین معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بازار بین‌المللی 2023 فیلیپین در مرکز همایش‌های مانیل برگزار و یوسف اسماعیل‌زاده، سفیر و عبدالمجید ابوالقاسمی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیز در این رویداد فرهنگی ـ بین‌المللی شرکت کردند.

این بازار دیپلماتیک فرصتی را برای عموم مردم فیلیپین و جامعه بین‌المللی فراهم کرد تا ضمن برگزاری یک رویداد فرهنگی بین‌المللی، کمک‌هایی را برای حمایت از افراد کم بضاعت فیلیپینی داشته باشند.

در این دوره از بازار خیریه یک روزه جمع کثیری از سفارتخانه‌های مقیم، غرفه‌هایی را برپا کردند و به ارائه محصولات فرهنگی، هنری و خوراک کشور متبوع خود پرداختند.

این بازار متشکل از دو بخش طبخ و فروش غذا و بخش صنایع دستی و محصولات فرهنگی کشورها بود و در کنار شرکت‌های فیلیپینی برخی کشورها نظیر استرالیا و هند تعداد زیادی غرفه اجاره و محصولات خود را برای فروش ارائه کردند.

با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط سفارت و با همکاری رایزنی فرهنگی ایران جهت معرفی فرهنگ اصیل و متنوع ایرانی ـ اسلامی، غرفه ایران برپا شد و محصولاتی از قبیل خشکبار (پسته، خرما، انجیر) و صنایع دستی فرش و پشتی‌های ایرانی در معرض دید و فروش گذاشته شد.

میزان استقبال حاضران از خشکبار ایرانی به حدی بود که چند ساعت پیش از پایان بازار، تمامی محصولات به فروش رفت که نشان از ظرفیت «دیپلماسی اقتصادی محصولات کشاورزی ایرانی» در سطح بین‌المللی دارد.

برای معرفی هرچه بهتر کشورمان، علاوه بر ارائه پوسترها و بروشورهای معرفی ایران، نماهنگی از جاذبه‌های گردشگری ایران در چندین نوبت برای بازدید کنندگان در نمایشگر اصلی بازار به نمایش گذاشته شد تا امکان آشنایی هرچه بهتر و کامل تر مخاطبین با کشورمان فراهم شوداز میان سایر کشورهای اسلامی، کشورهای پاکستان، اندونزی، مالزی، بنگلادش و فلسطین حضور مناسبی در این رویداد داشتند.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved