-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/09/28 - 21:05
  • 191
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

معاون رئیس جمهوری: داشته‌های فرهنگی ما پاسخگوی اشاعه گفتمان ایرانی اسلامی است

انسیه خزعلی گفت: بی شک داشته‌های فرهنگی ما پاسخگوی اشاعه گفتمان ایرانی ـ اسلامی ما است.

انسیه خزعلی در گفت‌وگو با روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خصوص اینکه آیا با توجه به گفتمان ایرانی - اسلامی داشتههای فرهنگی ما برای گسترش این گفتمان و زیست بوم فرهنگی ما در سطح جهان جوابگو است و نقش بانوان در این میان چیست؟ اظهار داشت: قطعا پاسخگو است و غیر از پاسخگو بودن مطالبه‌گر و ارائه کننده الگوی جدید است. 

وی با اشاره به موضوع دیپلماسی عمومی و فرهنگی که یکی از محورهای نخستین جایزه ملی پژوهش های برتر فرهنگی بین المللی است، ابراز کرد: در خیلی از مواضعی که دنیا به بن بست رسیده، ایران، اسلام و فرهنگ ایرانی - اسلامی می تواند خصوصا در بخش خانواده و زنان، الگو ارائه کند و این موضوع جایگاه جمهوری اسلامی ایران را با بهره مندی از دیپلماسی عمومی و فرهنگی در جامعه جهانی ارتقا ببخشد.

خزعلی گفت: ما معتقدیم خانم‌ها سربازان و سرداران این حیطه هستند. با جنگ رسانهای و تهاجمی که صورت گرفته است خانمها میتوانند هم برنامهریز باشند و هم در عملیات مشارکت داشته باشند. 

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری همچنین در این باره که چگونه قرار است این الگو شکل بگیرد؟ گفت: این الگو با ارائه الگوهایی که از یک طرف خانواده را حفظ می کند و از طرف دیگر عفاف و حجاب را در جامعه رواج میدهد و در دیگر سو در همه حیطهها و تخصصها فعالیت و بروز و ظهور خانمها را شاهد باشیم، شکل میگیرد. این میتواند بهترین الگو باشد.

وی افزود: آن چیزی که غرب ارائه میکند بیشتر نگاه ابزاری به زن است در حالی که رسمیت بخشیدن به هویت زن رسمیت و به اعتراف آن را در رفتار غربی ها نمی بینیم. این چیزی است که نیاز داریم در جامعه ایرانی عملا در خانوادههای خودمان به طور کامل شکل بگیرد و در مرحله بعد بتوانیم به جهان ارائه کنیم و در مقابل ظلمی که در حق زنان در جهان می شود مطالبه گر باشیم.

نخستین جایزه ملی پژوهش‌های برتر روابط فرهنگی بین‌المللی به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دبیری رضا ملکی، اسفندماه 1402 در تهران برگزار میشود.

پژوهشگران علاقه‌مند به حضور در این جایزه تا 30 آذرماه سال جاری فرصت دارند آثار خود را از طریق سامانه جایزه به نشانی nas.icro.ir ارسال کنند.

انتهای پیام/

 

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved