-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/09/19 - 07:27
  • 581
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

مظلومیت مردم فلسطین در قاب تصویر

نمایشگاه سه روزه آثار عکاسی و گرافیکی جمعی از هنرمندان ایرانی با طرح‌هایی از نمایش مظلومیت مردم فلسطین در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نمایشگاه سه روزه آثار عکاسی و گرافیکی با طرح‌هایی از نمایش مظلومیت مردم فلسطین توسط محمد رضا ربیعی؛ سرکنسول موقت ایران در لاهور و فرید پراچه؛ قائم مقام حزب جماعت اسلامی پاکستان و شخصیت‌های علمی، مذهبی و هنری پاکستان گشایش یافت.

ربیعی؛ سرکنسول موقت ایران در لاهور با محکوم کردن جنایات رژیم اشغالگر قدس، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی در بمباران غزه مردم بی‌دفاع اعم از کودک، زن و اقشار مردم بی‌دفاع را قتل و عام می‌کند که این گونه جنایات در تاریخ کم نظیر است.

روناس؛ مسئول خانه فرهنگ کشورمان در لاهور با اشاره به حمایت مردم در جهان از مردم مظلوم غزه و محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی بیان کرد: فلسطین نمادی روشن از نقض ارزش‌های انسانی است. فراتر از تبار، خاک و دین، فلسطین تنها مسئله سیاسی جهان معاصر نیست بلکه مسئله انسانی و بشری است. به فرموده رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران فلسطین مسئله اول جهان اسلام بوده و دغدغه هر انسان آزاده‌ای است که به ارزش‌های انسانی باور دارد.

وی افزود: هدف اصلی این نمایشگاه، نمایش مصائب و مظلومت یک ملت با استفاده صدای نرم و رسای هنر است.

فرید احمد پراچه؛ قائم مقام حزب جماعت اسلامی پاکستان ضمن محکومیت حملات رژیم غاصب صهیونیستی به مردم مظلوم غزه اظهار داشت: این رژیم اشغالگر، با حملات پی در پی به مناطق مسکونی، آموزشی، درمانی و بیمارستانی سبوعیت و وحشی گری خود را به معرض نمایش جهانی قرار داده است و نشان داد که در وحشی گری فرعون را نیز پشت سر گذاشته است.

وی با تقدیر از خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور بابت برگزاری این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه به ادراک واقعی وضعیت مردم غزه کمک می‌کند و به درستی ظلم رژیم صهیونیستی را به تصویر می‌کشد.

شایان ذکر است، در این نمایشگاه تعداد 70 عکس و آثار گرافیکی با موضوع «آنها می‌توانستند فرزندان ما باشند» در قالب پوستر به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام/ 

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved