-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1401/11/17 - 20:23
  • 817
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

مصمم به برگزاری جایزه جهانی امام خمینی(ره) هستیم

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور در دیدار رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین تأکید کرد: مصمم به برگزاری این جایزه هستیم و سال آینده آن را اجرایی خواهیم کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، قاسم زاده، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین و هیأت همراه عصر امروز (17 بهمن‌ماه) ضمن حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس این سازمان دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار که حسینی موخر، رئیس مرکز زبان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین و قدیری، معاون پژوهش و فناوری این دانشگاه، ابوالحسن خلج منفرد، مدیرکل توسعه روابط دانشگاهی و علی اکبر ضیایی، رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، راه‌های توسعه همکاری دو مجموعه مورد بررسی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنانی، با تشریح فعالیت‌های این سازمان گفت: ما به عنوان عضو هیأت امنای دانشگاه امام خمینی(ره)، خود را ملزم به ارتقای این دانشگاه می‌دانیم.

وی در خصوص جایزه جهانی امام خمینی(ره) ابراز کرد: مصمم به برگزاری این جایزه هستیم و سال آینده آن را اجرایی خواهیم کرد.

عضو هیأت امناء دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با تأکید بر لزوم اجرایی شدن قانون تعداد دانشجویان خارجی در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) افزود: ما در ایران شاهد دانشگاهی هستیم که روز به روز در حال افزایش ورودی  دانشجوی خارجی است و باید در این خصوص و بازاریابی راهش را یافت و طبق آن عمل کرد. گفت‌وگوهای فرهنگی نیز یکی از دیگر مواردی است که می‌توان مورد همکاری قرار داد.

خلج منفرد، مدیرکل توسعه روابط دانشگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در این نشست، بیان کرد: قبلاً زبان‌های محدودی زبان‌های علم و تحصیل بوده است اما در حال حاضر این سلطه دیگر در چند زبان محدود نیست به عنوان مثال در  ترکیه ۲۶۰ هزار دانشجو ی خارجی به زبان ترکی تحصیل می‌کنند و یا تعداد بسیار زیادی دانشجوی خارجی در روسیه مشغول به تحصیل هستند.

وی در خصوص معرفی دانشگاه امام خمینی(ره) در جوامع خارجی گفت: ظرفیت بورس برای معرفی دانشگاه بسیار مهم است و باید به آن پرداخته شود. همچنین، موضوع اتاق ایران نیز از ظرفیت‌هایی است که می توان از آن بهره برد که سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی می‌تواند از طریق اتاق‌های ایران که در دانشگاه‌های خارج از کشور در اختیار دارد به معرفی این دانشگاه بپردازد.

پس از آن، ضیایی، رئیس مرکز گفت‌وگوهای ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، زمینه‌های تحقیقاتی نوین در مطالعات اسلامی و گفت‌وگوهای فرهنگی را از جمله موضوعات قابل همکاری متقابل مطرح کرد.

دانشگاه امام خمینی(ره)؛ قدیمی ترین مرجع رسمی آموزش زبان فارسی در کشور

قاسم زاده، رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین در سخنانی، به معرفی این دانشگاه و ظرفیت‌های آن پرداخت و افزود: طبق اساسنامه ما باید ۶۰ درصد از دانشجویان دانشگاه را دانشجویان خارجی تشکیل دهند. هم‌اکنون ۲۲ ملیت در این دانشگاه وجود دارد.

وی افزود: محیط این دانشگاه به گونه‌ای است که دانشجویان خود به خود جذب فرهنگ اسلامی می‌شوند و تمایل به دین اسلام پیدا می‌کنند.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین از مرکز زبان فارسی این دانشگاه به عنوان قدیمی ترین مرکز آموزش زبان فارسی یاد کرد و گفت: توانمندی بسیار بالایی در این مرکز در خصوص آموزش زبان وجود دارد.

وی از دیگر امتیازات این دانشگاه را ترم‌های تابستانی بیان کرد و افزود: این خصوصیت باعث می‌شود که در این دانشگاه توقف آموزش وجود نداشته باشد و دانشجو هر زمان که وارد دانشگاه شود می‌تواند در ترم مورد نظر تحصیل خود را شروع کند.

قاسم‌زاده اضافه کرد: این دانشگاه دارای اولین مرکز آینده پژوهی است که در مقطع دکتری دانشجو می‌پذیرد. در حال حاضر جامعیت این دانشگاه باعث شده که دانشجویان بتوانند بر اساس علاقه خود به ادامه تحصیل بپردازند.

وی در عین حال، خاطرنشان کرد: این دانشگاه رشته‌های خود را بر اساس بازار کار تعریف می‌کند.

قاسم‌زاده خواستار شروع فصل جدیدی در روابط دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شد و اظهار امیدواری کرد که در آینده تفاهمنامه‌ای میان دو مجموعه شکل پذیرند.

در ادامه این دیدار، حسینی موخر، رئیس مرکز زبان این دانشگاه گفت: دانشگاه امام خمینی(ره) از جهت بین‌المللی بودن اهداف و زمینه فعالیت نزدیکترین دانشگاه به سازمان فرهنگ و ارتباطات است.

وی اظهار داشت:  مرکز آموزش زبان فارسی ۳۰ سال است که خدمات آموزشی ارائه می‌دهد و ما آمادگی این را داریم که خدمات خود را در اختیار سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی قرار دهیم.

 

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved