-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/11/07 - 08:09
  • 294
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

مصاحبه رایزن فرهنگی کشورمان در زیمباوه با روزنامه هرالد

رایزن فرهنگی ایران در زیمبابوه، آقای حمید بختیار، روز گذشته در مصاحبه‌ای با بیان اینکه زیمبابوه یک مقصد گردشگری «بسیار جذاب» است، تعهد ایران را ابراز کرد

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بختیار: یکی از همکاری های ما در زمینه گردشگری است و این بسیار مهم است. زیمبابوه یک مقصد گردشگری است و برای گردشگران به ویژه آبشار ویکتوریا، زیمبابوه بزرگ و سایر مقاصد این کشور بسیار جذاب است، بنابراین ما می خواهیم تعداد گردشگرانی را که از هر دو کشور بازدید می کنند، افزایش دهیم.

 ما سعی کرده‌ایم آژانس‌های گردشگری ایران و زیمبابوه را به یکدیگر متصل کنیم تا با یکدیگر همکاری کنیم و تعداد افرادی که از کشورهای ما بازدید می‌کنند را ارتقا دهیم. این بسیار مهم است و به ما کمک می کند تا گردشگری در هر دو کشور را ارتقا دهیم. ما آماده هرگونه همکاری برای ارتقای روابط فرهنگی هستیم. زیرا زیمبابوه و ایران دوستان یکدیگر هستند. بختیار گفت که ایران شرایط روادید حداقل 30 کشور از جمله زیمبابوه را حذف کرده است. به گفته وی، این امر زمینه را برای تقویت گردشگری بین دو کشور فراهم می کند. رایزن فرهنگی گفت هزینه های خدمات پزشکی و دارو در ایران بسیار ارزان است. بنابراین ایران مقصد خوبی برای گردشگری سلامت است.

وی خاطرنشان کرد: ما به عنوان رایزنی فرهنگی آماده پیوستن به آژانس‌های گردشگری دو کشور برای تسهیل سفر گردشگران به ایران و بالعکس هستیم.

بختیار گفت: مردم ایران و زیمبابوه شباهت‌هایی دارند از این جهت که انقلاب ما در سال 1979 یک سال قبل از استقلال زیمبابوه بود، بنابراین مردم ایران، مردم زیمبابوه را دوست دارند. ملت ما علاقه مند به بازدید از زیمبابوه است و ما آماده هستیم تا همه چیز را برای زیمبابوه ای ها برای سفر گردشگران به ایران را برای اهداف مختلف تسهیل کنیم.

وی گفت: همانطور که می دانید سال گذشته رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی از زیمبابوه بازدید کرد و ما 12 تفاهم نامه در زمینه های مختلف امضا کردیم.  بنابراین روابط ما در عرصه سیاسی بسیار خوب است و در جایگاه بالایی قرار دارد، اما باید روابط خود را در زمینه های فرهنگی و هنری توسعه و گسترش دهیم. آقای بختیار در ادامه تحریم‌های اعمال شده علیه زیمبابوه را «تروریسم اقتصادی» توصیف کرد و گفت که این تحریم‌ها مانعی برای تحقق پتانسیل کامل زیمبابوه است.

وی ادامه داد: از سال 1357 با پیروزی انقلاب اسلامی، ایران تحت تحریم های ظالمانه ایالات متحده آمریکا و سایر کشورهای غربی بوده است. اما ملت ما به خود ایمان داشت. زیمباوه نیز تحت این تحریم ها قرار دارد، بنابراین این موضع ایران و زیمبابوه را به هم نزدیک می کند، زیرا ما یک هدف داریم و آن مبارزه با کشورهای استکباری است.

تحریم‌ها برای مردم عادی است، پس چرا می‌خواهند تحریم‌هایی را اعمال کنند که بر مردم عادی تأثیر بگذارد، این انسانی نیست، بلکه تروریسم اقتصادی است. بنابراین من برای هر دو کشور دعا می کنم که در مبارزه با قدرت های استکباری موفق باشند.

 

https://www.herald.co.zw/iran-to-promote-tourism-to-zim/

 

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved