-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/11/25 - 09:47
  • 407
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

مسجد جامع کبود ایروان میزبان جشن اعیاد شعبانیه

به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، مراسم جشنی به مناسبت اعیاد شعبانیه در مسجد جامع کبود ایروان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت فرارسیدن ماه شعبان المعظم و اعیاد شعبانیه و به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، مراسم جشنی با حضور مهدی سبحانی، سفیر و اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، جمع کثیری از ایرانیان و علاقه‌مندان به مکتب اهل‌ بیت(ع) و گروهی از دانشجویان مسلمان در مسجد جامع کبود ایروان برگزار شد.

محمد اسدی‌موحد، رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان ضمن تبریک این ایام و اعیاد بزرگ، با اشاره به برخی فضایل امام حسین(ع) و روز جانباز و ولادت حضرت ابوالفضل(ع)، گفت: حضرت عباس(ع) اگرچه امام نیست ولی جایگاه ویژه‌ای نزد اهل بیت علیه‌السلام دارد. از صفات بارز این مرد بزرگ و الهی، ادب، وفا و شجاعت بود و در اوج قله این صفات و ویژگی‌ها و فضایل اخلاقی قرار داشت.

وی به نقل از حضرت امام جعفر صادق علیه‌السلام به بیان گوشه‌هایی از ویژگی‌های شخصیتی قمر بنی‌هاشم پرداخت و ضمن تبریک روز جانباز که ولادت باسعادت آن حضرت به این مناسبت نامگذاری شده است، گوشه‌هایی از فداکاری و ایثار حضرت ابوالفضل العباس(ع) را تشریح کرد.

اسدی‌موحد با اشاره به بعضی از احادیث امام صادق(ع)، او را از بهترین بندگان صالح خدا دانست و گفت: طبق روایات، حضرت عباس علیه‌السلام در روز قیامت جایگاه و مقام ویژه‌ای دارد که دیگر شهدا به مقام او غبطه می‌خورند.

سبحانی، سفیر ایران در ارمنستان که خود از جانبازان سرافراز انقلاب است، درباره جایگاه حضرت عباس علیه‌السلام و روز جانباز و نقش جانبازان، رزمندگان و مجاهدان در حفظ امنیت و حفظ ارزش‌های دینی و اخلاقی به ایراد سخن پرداخت.

در بخشی از این مراسم، نماهنگی در تکریم مقام جانبازان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و حاوی تصاویری از دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با جانبازان برای حضار به نمایش درآمد.

شایان ذکر است، این مراسم با اجرای سرود توسط گروه سرود مجتمع آموزشی شهید فهمیده و مسابقات فرهنگی درباره روز جانباز و میلاد امام حسین(ع) پایان یافت.

انتهای پیام/

 

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved