-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/08/06 - 14:40
  • 314
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
رئیس اداره دینی مسلمانان روسیه:

مساله امروز فلسطین درد مشترک آزادی‌خواهان دنیا است

مفتی شیخ راویل عین‌الدین پیرامون بحران اخیر در فلسطین و غزه و جنایات رژیم صهیونیستی اظهار داشت: مساله امروز فلسطین درد مشترک آزادی‌خواهان دنیا به ویژه مسلمانان است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و  ارتباطات اسلامی، پیرامون بحران اخیر در فلسطین و غزه و جنایات رژیم صهیونیستی، کانال «روسیه 24» با مفتی شیخ راویل عین‌الدین، رئیس اداره دینی مسلمانان روسیه مصاحبه‌ای انجام داد.

در این گفت‌وگو، مفتی شیخ راویل عین‌الدین درباره مناقشه اخیر در فلسطین و بمباران بیمارستان توسط رژیم صهیونیستی در غزه و سوال مجری مبنی بر اینکه این داستان در قلوب مسلمانان چگونه تعبیر و بیان می‌شود، اظهار داشت: این فاجعه قلب هر انسانی در دنیا را به درد می‌آورد. قضیه فلسطین در قلوب تمامی انسانها تاثیرگذار است به ویژه در قلب مسلمانان.

وی افزود: ما به عنوان مسلمانان روسیه که بخشی از جهان اسلام هستیم به قضیه فلسطین به عنوان یک درد نگاه می‌کنیم؛ اینکه رئیس‌ جمهور ما آن را یک تراژدی می‌نامد درست است و مساله فلسطین دردی است در قلوب همه آزادی‌خواهان دنیا به ویژه مسلمانان.

رئیس اداره دینی مسلمانان روسیه از سرزمین فلسطین و بیت‌المقدس به عنوان مکانی مقدس برای ادیان ابراهیمی نام برد و قداست آن را یادآور شد.

مفتی شیخ راویل عین‌الدین به این مساله اشاره کرد که احترام به بیت‌المقدس همانند احترامی‌ است که مسلمانان به مسجد‌الحرام و مسجد نبوی قائل هستند و به عنوان یک مکان مقدس حمایت از قدس شریف وظیفه دینی هر مسلمان است.

وی ابراز کرد: در فلسطین که سرزمین اصلی فلسطینی‌هاست به آنان ظلم می‌شود و رفتاری ناعادلانه در طول 80 سال نسبت به آنان روا داشته شده است. این در حالی ا‌ست که آنان در سرزمین خود هستند و یک عده می‌خواهند آنها را از سرزمین‌شان به زور اخراج کنند. فلسطین سرزمین تاریخی مردم فلسطین اعم از اعراب و مسیحیان است اما رسانه‌های غربی فلسطینی‌ها را تروریست‌های مسلمان معرفی می‌کنند که ظلم آشکار به آنان است.

مفتی شیخ راویل عین‌الدین تأکید کرد که سرزمین فلسطین متعلق به همه فلسطینیان اعم از مسلمانان، مسیحیان، یهودیان و همه ساکنان تاریخی آن است که قرون متمادی به شکلی مسالمت‌آمیز با رعایت سنت‌های مشترک در کنار یکدیگر زندگی می‌کردند تا زمانی که صهیونیست‌ها وارد شدند و زندگی و آرامش آنان را درهم ریختند.

دفاع از ملت مظلوم فلسطین وظیفه همگانی است

رئیس اداره دینی مسلمانان روسیه گفت: ما وظیفه داریم که از فلسطینی‌ها دفاع کنیم و این البته وظیفه همه مسلمانان جهان اعم از اعراب و دیگر کشورهای اسلامی ا‌ست. جهان اسلام نگران فلسطینی‌ها و سرنوشت آنهاست این موضوع جهان اسلام است نه تنها اعراب.

وی همچنین، خاطرنشان کرد: این موضوع کشورهای اسلامی مانند اندونزی، مالزی، پاکستان، ایران و دیگران است. مساله 80 ساله فلسطینیان مستقیم به آمریکا برمی‌گردد که اجازه نداد کشور مستقل فلسطینی تشکیل شود، مردم را از خانه‌هایشان بیرون کردند و یهودی‌ها را به آنجا انتقال دادند و طی این 80 سال جنایت‌هایی کردند که جز قتل عام و آوارگی یک ملت چه می‌توان آن را نامید.

مفتی شیخ راویل عین‌الدین اذعان کرد: اکنون وظیفه جهانی‌ است که به پیشنهادات و قطعنامه‌ها رجوع کنند. صهیونیست‌ها گفته‌اند مساله فلسطین را بدون حضور فلسطینیان حل می‌کنند، این چگونه قابل توصیف است؟ چگونه قتل عام یک ملت را توجیه می‌کنند؟

وی در پاسخ به این سوال که چگونه این مناقشه قابل حل خواهد بود، پاسخ داد: ابتدا بایستی به خشونت‌ها پایان داده شود و سپس از کانال‌های دیپلماتیک اقدام کرد و به قطعنامه‌های سازمان ملل و پیمان اسلو رجوع شده و پیشنهاداتی که ایران و ترکیه در این زمینه داده‌اند نیز در نظر گرفته شود. مردم فلسطین می‌خواهند در سرزمین تاریخی خود زندگی کنند و تنها راه حل خاتمه این مناقشه‌ها، تشکیل دولت مستقل فلسطینی برای همه مردم فلسطین است.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved