-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/01/14 - 08:14
  • 493
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

مسابقات منطقه‌ای بازی‌های سنتی در لاهور برگزار می‌شود

مسابقات منطقه‌ای بازی‌های سنتی با همکاری خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، خلیل احمد خان، رئیس شورای بین المللی ورزش و بازی‌های سنتی با جعفر روناس، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور دیدار کرد.

خلیل احمد خان در این دیدار ضمن گزارش مختصری از فعالیت‌های شورای بین المللی ورزش و بازی‌های سنتی، پیشنهاداتی در خصوص برگزاری مسابقات منطقه‌ای بازی‌های سنتی و دعوت از ورزشکاران ایرانی برای حضور در مسابقات رزمی پیش رو؛ فول کنتاکت در لاهور ارائه کرد که مورد استقبال مسئول خانه فرهنگ ایران قرار گرفت.

خلیل احمد خان فرهنگ و میراث غنی جمهوری اسلامی ایران را بی نظیر خواند و گفت: فرهنگ ایرانی منحصر به فرد است به گونه‌ای که به ویژگی‌های اجتماعی و فرهنگی خاص خود در قالب‌های ورزشی، هنری، آشپزی و فولکلور معروف است.

وی افزود: شورای بین‌المللی ورزش‌ و بازی‌های سنتی به عنوان یک سازمان بین‌المللی که توسط یونسکو تأسیس شده، به عنوان پلتفرم با هدف خدمت برای حفظ، ترویج و توسعه ورزش و بازی‌های سنتی در سطح جهانی است. این سازمان نقشی مهمی در ارتقای توسعه اقتصادی-اجتماعی، میراث فرهنگی، پایداری محیط زیست و سبک زندگی سالم ایفا می‌کند.

در ادامه، روناس، ایران را به عنوان یکی از کشورهای مهم در حوزه بازی‌های سنتی دانست و برای هرگونه همکاری در زمینه برگزاری مسابقات بازی‌های سنتی در لاهور اعلام آمادگی کرد.

همچنین مقرر شد؛ جلسه‌ای تکمیلی با ارائه مستندات و جزییات برگزاری مسابقات برگزار و میزان و کیفیت همکاری تصمیم سازی شود.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved