-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/08/22 - 09:07
  • 812
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

مرکز آموزش زبان فارسی در مسقط افتتاح شد

به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و با هماهنگی وزارت تعلیم و تربیت سلطنت عمان، مرکز آموزش زبان فارسی در مسقط افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و با هماهنگی وزارت تعلیم و تربیت سلطنت عمان، مراسم افتتاحیه مرکز آموزش زبان فارسی با حضور علی نجفی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان، فلاحت‌پیشه، معاون بین‌الملل بنیاد سعدی، مریم الریامیه، مشاور وزیر و مدیر همکاری بین‌المللی وزارت تعلیم و تربیت سلطنت عمان و تنی چند از رؤسا و اعضای انجمن‌های ادبی و هنری، شخصیت‌های فرهنگی و دانشگاهی عمان در شهر مسقط برگزار شد.

بابکی‌نژاد، رایزن فرهنگی ایران در عمان اظهار امیدواری کرد تا ضمن استمرار فعالیت این مرکز در آینده شاهد افتتاح شعبه‌های دیگر آن در کشور عمان باشیم.

علی نجفی، سفیر ایران در عمان نیز طی سخنانی در این مراسم گفت: این روزها بدلیل کشتار فجیع مردم فلسطین به ویژه مردم مظلوم غزه، همه انسان‌های آزاده و مسلمانان در غم و اندوه و حیرت بسر می‌برند و ما نیز این جنایات را محکوم می‌کنیم.

وی افزود: امیدوارم بازگشایی این مرکز، گام مؤثری برای تسهیل مراودات علمی، تحقیقاتی، فرهنگی، گردشگری و اقتصادی دو کشور بردارد.

فلاحت‌پیشه، معاون بین‌الملل بنیاد سعدی نیز ضمن تشکر از سفیر و رایزن فرهنگی و همچنین وزارت تعلیم و تربیت عمان مختصری از فعالیت‌های بنیاد سعدی در کشورهای مختلف را به سمع حاضرین رساند.

خانم مریم الریامیه عنوان کرد: افتتاح این مرکز قطعا استمرار ارتباطات بین دو کشور ایران و سلطنت عمان خواهد بود و این مرکز نه فقط برای آموزش زبان فارسی، بلکه می‌تواند مرکزی برای تبادل فرهنگی و تبادل کارشناسان بین دو کشور باشد.

در ادامه، مقاله‌ای با موضوع «ارتباط زبان فارسی و زبان عربی» به زبان فارسی توسط خانم رناد صالح البلوشی، فرزند نویسنده عمانی خانم فایزه محمد (مؤلف کتاب در قلب ایران) خوانده شد.

همچنین، مراسم اشعاری توسط علی الدهمانی، شاعر عمانی در توصیف زبان فارسی و مرکز آموزش زبان فارسی سروده شد.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved