-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/10/19 - 09:07
  • 311
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

مروری بر سینمای ایران در یونان

به منظور معرفی سینمای ایران به مخاطبان یونانی فیلم بادی گارد مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به منظور معرفی سینمای ایران به مخاطبان یونانی اولین شنبه هر ماه میلادی، یکی از فیلم های پخش شده در بستر ایرانفلیکس (www.iranflix.gr) توسط خریستینا سوتیریو بازیگر سینما و تلویزیون یونان که در سریال فاخر سلمان فارسی نیز نقش آفرینی کرده است، مورد نقد و بررسی قرار می­گیرد. پس از آن به مدت یک ماه فیلم مورد نظر در دسترس عموم خواهد بود و مخاطبان یونانی دیدگاه خود را برای مجری برنامه ارسال خواهند کرد. این برنامه همچنین با عنوان "ایرانفلیکس و خریستینا" در کانال یوتیوب با همین نام منتشر می­شود. خریستینا سوتیریو دانش آموخته دانشکده هنرهای دراماتیک دانشگاه آتن است که علاوه بر ایفای نقش در فیلم و سریال های یونانی، در چند پروژه بین المللی نیز حضور داشته است.

پنجمین برنامه مروری بر سینمای ایران با نقد و بررسی فیلم سینمایی بادیگارد به کارگردانی آقای ابراهیم حاتمی کیا روز شنبه 16 دی ماه 1402 در بستر ایرانفلیکس و کانال یوتیوب "خریستینا و ایرانفلیکس" منتشر شد. خانم خریستینا سوتیریو مجری برنامه ضمن تبریک سال نو میلادی به مخاطبان خود گفت: امروز می خواهیم باهم فیلم بادیگارد اثر ابراهیم حاتمی کیا محصول سال ۲۰۱۶ را تحلیل و بررسی کنیم. ابراهیم حاتمی کیا از کارگردانان نام آشنای ایران در حوزه فیلم های دفاع مقدس است. ایشان از کارگردانان شاخص بعد از انقلاب ایران است و فیلم های متعددی در این حوزه ساخته که جوایز داخلی و خارجی بسیاری را کسب کرده است. این فیلم با نامزد شدن در بخش های مختلف و کسب جوایز متعدد یکی از بهترین ترین فیلم این کارگردان است.  برای مثال، پرویز پرستویی نقش اول این فیلم برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در فستیوال بین المللی فجر شد.

وی در ادامه گفت: شخصیت اصلی این فیلم، حیدر نام دارد که محافظ سیاسیون است و به عمد علاقه ای برای استفاده از نام بادیگارد برای خود ندارد. زیرا معتقد است که بادیگارد، این کار را برای پول انجام می دهد اما محافظ با عقیده و باور به ارزش های کشورش از شخصیتی محافظت می کند. شخصیت اصلی فیلم بسیار اهل خانواده و جامعه دوست است و تمامی زندگی خود را صرف کار خود کرده است. اما درپی حادثه ای تروریستی، میزان وفاداری او به کاری که انجام می دهد زیر سوال می رود و خود حیدر هم در دو راهی حافظت از سیاسیون قرار می گیرد. در نهایت کارگردان به نوعی به ما نشان می دهد که حیدر حفاظت از دانشمندان جوان هسته ای که دانش خود را در راه خدمت به کشور استفاده می کند به حفاظت از سیاسیون ترجیح داده و در همین راه جان خود را هم فدا می کند.

وی در بخش دیگری از بررسی این فیلم گفت: سکانس پایانی فیلم در تونل و نحوه کشته شدن حیدر، که  به نظر من بهترین سکانس فیلم است، مرا بسیار تحت تاثیر قرار داد. شاید برای شما تعجب آور باشد که برخی از کشورهای دشمن ایران به دنبال کشتن دانشمندان ایرانی هستند تا ایرانی نتواند در حوزه های مختلف پیشرفت کند و به همین دلیل اکثر دانشمندان نخبه ایرانی محافظ دارند تا در خطر حملات دشمنان خارجی قرار نگیرند. با اینکه من به فیلم های سیاسی - اکشن علاقه زیادی ندارم ولی این فیلم را و بخصوص سکانس پایانی آن را دوست داشتم.

در پایان خانم سوتیریو گفت: یک خبر خوب برای فیلم دوستان دنبال کننده ما، از اول تا ششم ماه فوریه امسال، جشنواره فیلم های ایرانی در مرکز شهر آتن برگزار خواهد شد، اطلاعات بیشتر این رویداد را در سایت ایرانفلیکس به زودی بارگزاری خواهیم کرد. من نیز در این رویداد حضور خواهم داشت و خوشحال می شوم که شما نیز حضور پیدا کنیم و همدیگر را بینیم و درباره فیلم های ایرانی صحبت کنیم.

 

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved