-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/07/15 - 15:56
  • 241
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رایزن فرهنگی ایران در پاکستان:

مردم کشورهای اسلامی از دیپلماسی دولت کنونی ایران خوشحالند

رایزن فرهنگی ایران در پاکستان گفت: مردم کشورهای اسلامی منطقه از سیاست های دیپلماسی دولت جدید خوشحال هستند چرا که دستاوردهای خوبی در این مدت رقم خورده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی احسان خزاعی رایزن فرهنگی ایران  در پاکستان در توضیح اهمیت دیپلماسی فرهنگی در  تبدیل  کشورهای منطقه  به یک قدرت متحد بیان کرد: هدف و قله ما همین  است که کشورهای منطقه که عمدتا کشورهای اسلامی  هستند به یک امت اسلامی  بدل  شوند؛ دراین  خصوص  ظرفیت های بسیاری بین کشورهای منطقه وجود دارد.

وی افزود: کشوری مانند  پاکستان 250 میلیون نفر جمعیت دارد که می توان با اثرگذاری بر این  جمعیت متحدانی را رقم زد؛ همسایگانی چون ایران و ترکیه و دیگر کشورها اگر  در  کنار هم قرار  گیرند می توانند  یک وحدت  اسلامی را  رقم بزنند.

خزاعی یادآور شد: زمانی  شهید  مطهری  فرموده بودند اگر هرکدام از کشورهای  اسلامی یک سطل  آب  روی اسرائیل ریخته بودند تاکنون  اسرائیل  را  آب  برده بود؛ درنتیجه اگر این  وحدت اسلامی اتفاق بیفتد به این سمت خواهیم رفت که یک اتحاد منطقه ای را رقم بزنیم.

رایزن فرهنگی ایران  در پاکستان تصریح کرد: مردم کشورهای اسلامی منطقه از سیاست های دیپلماسی دولت جدید خوشحال هستند چرا که دستاوردهای خوبی در  این مدت رقم  خورده است؛ مثلا رابطه  ایران و عربستان از سر گرفته شده است و همانطور که دوستان  از این موضوع مسرورند دشمنان اتحاد هم ناراحت هستند و ما باید در این مسیر قدم بگذاریم.

خزاعی در مورد دستاوردهای برگزاری رویدادهایی چون اجلاس منطقه ای رایزنان فرهنگی اظهار داشت: این اجلاس کمک می کند که در مورد تحولات اخیر مناطق صحبت شود و  برنامه ریزی های لازم برای فعالیت های بعدی صورت گیرد؛ ضمن این که بحث هم افزایی می تواند  بین کشورهای همسایه رقم بخورد. در نتیجه از  امکانات و تجربیات و ظرفیت  های بالقوه ای که هست باید استفاده شود  تا به نتیجه برسیم.

نخستین اجلاس منطقه ای رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه، با شعار «دیپلماسی فرهنگی؛ فرصت های منطقه ای، ظرفیت های استانی»‌ به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان قرارگاه اقتدار فرهنگی، از 15 تا 20 مهرماه 1402 در تهران برگزار می شود.

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved