-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/06/29 - 14:47
  • 288
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

مراسم گرامیداشت آغاز دوره جدید آموزش زبان فارسی در دانشگاه فارابی

برنامه گرامیداشت آغاز دوره جدید آموزش زبان فارسی در دانشکده شرق‌شناسی دانشگاه فارابی با شرکت وابسته فرهنگی سرکنسولگری کشورمان، معاون علمی، معاون آموزشی، رئیس کرسی زبان فارسی، رئیس بخش آموزش زبان فارسی، استادان و دانشجویان جدید الورود زبان فارسی در دانشکده شرق شناسی دانشگاه فارابی روزسه شنبه ۲۸/۶/۱۴۰۲ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی این برنامه در فضای صمیمانه و دوستانه برگزار شد و در ابتدا، وابسته فرهنگی کشورمان در سخنانی آغاز سال تحصیلی را تبریک گفته و ضمن ابراز خرسندی از پذیرش دانشجویان جدید زبان فارسی پس از ۵ سال وقفه در پذیرش دانشجویان زبان فارسی ابراز خرسندی نمود و همچنین روز زبان فارسی را به مناسبت روزهای گرامیداشت زبان‌های اقوام قزاقستان تبریک گفت.

همچنین حسین آقازاده افزود: زبان فارسی زبان عشق و محبت و دوستی است تاکید کرد زبان فارسی همانند یک پل ارتباطی فرصتی استثنایی برای همکاری‌های اقتصادی علمی و هنری است، چرا که ظرفیت‌های فراوان و بکر در بخش‌های علمی هنری و اقتصادی ایران وجود دارد. وابسته فرهنگی کشورمان از دانشجویان جدید زبان فارسی خواست نقش تاریخی خود را در شناساندن و معرفی واقعیت‌های دو کشور همسایه و دوست ایران و قزاقستان ایفا کنند و با ایجاد صفحات مجازی در شبکه‌های اجتماعی، ظرفیت‌های علمی هنری اقتصادی دو کشور را برای ایرانیان و قزاق‌ها معرفی کنند.

سپس خانم سلطانت جاکوبایوا معاون علمی دانشکده شرق شناسی دانشگاه فارابی در سخنرانی خود گفت نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد ۵۶ درصد مردم قزاقستان اطلاعات کافی درباره ایران ندارد و ضرورت دارد فعالیت‌های جدی و جمعی برای معرفی و ایجاد شناخت برای دو طرف انجام دهیم. وی تصریح کرد پس از ۵ سال وقفه در پذیرش دانشجوی زبان فارسی در دانشکده شرق‌شناسی دانشگاه فارابی، پذیرش دانشجویان جدید را تبرریک می‌گویم و امیدوارم این سرآغاز حرکت‌ها و فعالیت‌های بعدی باشد.

همچنین در این برنامه خانم اومیتای اْمیر بکوا معاون آموزشی شرق‌شناسی دانشکده دانشگاه فارابی نیز از برنامه ها و حمایت‌های وابسته فرهنگی کشورمان تشکر کرد. خانم داریغا کوکییوا رئیس کرسی زبان های خاور دور نیز آغاز سال تحصیلی جدید را با ورود دانشجویان جدید مسرت‌آمیز دانست و بر همکاری‌های جدید تاکید کرد. همچنین خانم آیمان بورانبایوا و خانم غالیا قمبربکوا نیز از بازگشایی نمایندگی فرهنگی ابراز خوشحالی نمودند و آمادگی خود را برای همکاری اعلام کردند. یادآور است خانم غالیا قمبربکوا اخیراً یک فرصت مطالعاتی از دانشگاه فارابی دریافت و به ایران اعزام شد و وی در سال 2023 دو بار توانسته به ایران سفر کند و خاطرات و تجربیات خود را در سفرهای مطالعاتی بیان کرد.

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved