-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/09/26 - 22:26
  • 335
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

مراسم سوگواری ایام فاطمیه در مرکز اسلامی مسکو برگزار شد

مراسم سوگواری شهادت دخت عظیم‌الشأن پیامبر اسلام؛ حضرت فاطمه زهرا (س) در ایام فاطمیه دوم برگزار با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین محمد خدیری و مرثیه‌سرایی استاد ابوالفضل صدیقی که از سوی اداره‌کل بین‌المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به روسیه اعزام شده‌اند، در مرکز اسلامی مسکو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ،مراسم سوگواری شهادت دخت عظیم‌الشأن پیامبر اسلام؛ حضرت فاطمه زهرا (س) در ایام فاطمیه دوم برگزار با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین محمد خدیری و مرثیه‌سرایی استاد ابوالفضل صدیقی که از سوی اداره‌کل بین‌المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به روسیه اعزام شده‌اند، در مرکز اسلامی مسکو برگزار شد.

در شب اول این مراسم روحانی پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حجت‌الاسلام و المسلین بخت‌آور؛ مدیر مرکز اسلامی مسکو و تلاوت آیات نورانی قرآن مجید، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خدیری در سخنان خود به حدیثی از پیامبر(ص) در مورد زهرای اطهر (س) اشاره نمود که ایشان طعام‌ آن حضرت را در عالم معنا تکبیر الله اکبر، تسبیح سبحان الله و تهلیل لا اله الا الله برشمردند. حجت‌الاسلام خدیری در ادامه سخنان خود بیان کرد؛ در تاریخ پیامبران، به هیچ کدام از فرستادگان جز پیامبر اسلام (ص)، نعمت داشتن اولادی چون حضرت فاطمه سلام الله داده نشد. وی افزود: یکی از عظمت‌های حضرت فاطمه (س) همانا آوردن ایشان به دنیای مادی با مقدمات مخصوص توسط خدای متعال است. خداوند در عظمت آن حضرت، نه فقط آیه بلکه یک سوره نازل کرد. 

در ادامه، مداح اهل بیت(ع) استاد صدیقی با ذکر مصیبت و مرثیه‌خوانی به ساحت مقدس حضرت فاطمه زهرا (س) بر غنای این مجلس معنوی افزود. 

مراسم سوگواری شهادت دخت گرامی پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) طی سه شب در فاطمیه دوم در مرکز اسلامی مسکو و با عزاداری محبان خاندان عصمت و طهارت برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

. .

. .

تصاویر

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved