-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/03/12 - 13:56
  • 560
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

مراسم بزرگداشت میلاد حضرت معصومه(س) در کابل

مراسم بزرگداشت میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) و روز دختر با حضور دوستداران اهل بیت(ع) در شهر کابل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراسم بزرگداشت میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) و روز دختر در دارالقرآن حضرت امام حسن مجتی(ع)  و مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) در کابل با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط خانم زهرا حکیمی آغاز شد.

در ادامه این برنامه گروه سرود حضرت معصومه(س) به اجرای برنامه پرداختند و خانم فرزانه عطایی مقاله‌ای را به مناسبت روز دختر قرائت کرد.

خانم زینب عالمی‌زاده، مسئول دارالقرآن امام حسن مجتبی(ع) و استاد دانشگاه خاتم النبیین(ص) در مورد میلاد حضرت معصومه(س) و اهمیت روز دختر سخنرانی کرد.

همچنین، مراسم جشنی در مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) برگزار شد. این مراسم با تلاوت قرآن توسط خانم زهرا جعفری آغاز شد و سپس سرود زیبایی به مناسبت روز دختر از سوی گروه سرود الگوی جوان اجرا شد. همچنین خانم مژگان خالقی شعر زیبایی را در وصف روز دختر دکلمه کرد.

خانم زینب عالمی‌زاده، مسئول دارالقرآن امام حسن مجتبی(ع) و استاد دانشگاه خاتم النبیین(ص) مطرح کرد: حضرت فاطمه معصومه (س) از جهت شخصیت فردی و کمالات روحی در بین فرزندان موسی بن جعفر(ع) بعد از برادرش، علی بن موسی‌الرضا(ع) در والاترین رتبه جای دارد.

وی افزود: تأثیر شخصیت پدر و مادر در روح و جسم فرزندان را نمی‌توان انکار کرد. این تأثیرپذیری در وجود فاطمه معصومه(س) از برجستگی خاصی برخوردار است. او از هر دو طرف (پدر و مادر) فضایلی را به ارث برد که تنها برادرش علی بن موسی‌الرضا (ع) آن‌ها را به‌صورت کامل در خود جمع کرده بود و به نظر می‌رسد بتوان برتری شخصیت والای فاطمه معصومه(س) بر دیگر فرزندان حضرت موسی بن جعفر (ع) را در همین نکته یافت که فاطمه معصومه (س) مانند برادرش از هر دو طرف پاکیزه‌ترین خصال و ویژگی‌ها را به ارث برد، باوجود بانوان دیگری در خاندان امام کاظم (ع) گویی "نجمه" ستاره پرنور بانوان امام کاظم است که به‌سان پرفروغ‌ترین ستاره‌ها می‌درخشد و به‌ راستی‌که تمام فروغش را به دو پاکیزه ‌گوهرش، علی بن موسی‌الرضا(ع) و فاطمه معصومه (س) منتقل کرده است.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved