-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/06/02 - 19:43
  • 67
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

مراسم اربعین به نماد صلح و عشق در میان ادیان مختلف تبدیل شده است

پزشک نیجریه ای، با اشاره به برخی راهکاری فرهنگی برای گسترش پیام اربعین گفت: اهداف این حرکت جمعی را می توان به کمک راهکارهای فرهنگی، از جمله تشویق زائران به مکتوب کردن هرآنچه در این سفر معنوی می بینند به جهانیان معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، فاطمه یحیی گلما، درباره‌ تأثیر فرهنگ اربعین در تقویت ارزش‌های اخلاقی گفت: برای بهره‌برداری از فضای معنوی و فرهنگی اربعین و بازیابی ارزش‌های اخلاقی و معنوی، می‌توان راهکارهای مختلفی را دنبال کرد. یکی از مهم‌ترین این آنها، تشویق زائران به مکتوب کردن دیده‌ها، شنیده‌ها و حتی افکار آنان در طول این مسیر است.

او با تاکید براین که برگزاری برنامه‌هایی برای تبادل فرهنگی میان مسلمان با دیگر پیروان ادیان قادر به نزدیک ساختن دینداران جهان به یکدیگر است گفت: در مسیر برپایی این پیاده‌روی باید شرایطی فراهم کنیم تا عموم علاقه‌مندان فرهنگ، از هر دین و کشوری به بهره‌مندی از ادبیات و هنر یکدیگر تشویق شوند. حتی می‌توان مردم را به سوی برخی حرکت‌های جمعی برای برقراری صلح، عدالت و آشتی جهانی هدایت کرد.

پزشک بیمارستان بارو دیکو کادونا گفت: زائران این پیاده‌روی را می‌توان به تولید پروژه‌های مشترک فرهنگی و هنری برای ترویج ارزش‌های نهفته در اربعین که دارای اشتراکاتی با دیگر ادیان است تشویق کرد. زمینه‌سازی برای برپایی گفت‌وگوی بین‌ ادیان مختلف نیز تفاهم و احترام بیشتری را میان پیروان اسلام با دیگر ادیان شکل می‌دهد.

وی درباره استقبال مسیحیان از مراسم اربعین گفت: مراسم سالانه اربعین با استقبال مسیحیان مواجه شده است. سالانه مسیحیان زیادی در این پیاده‌روی شرکت می‌کنند و در نتیجه‌اش به حس مشترکی از وحدت و ارزش‌های مشترک دست پیدا می‌کنند.

یحیی گلما اضافه کرد: مراسم اربعین به عنوان نمادی از صلح، عشق و وحدت در میان افرادی با ادیان مختلف، از جمله مسیحیان، تبدیل شده است. شباهت‌هایی بین تأکید اربعین بر دفاع از مظلومان و تعالیم حضرت عیسی(ع) در مورد عشق به همسایه و حمایت از مظلومان وجود دارد.

او با اشاره به این که از پیاده روی اربعین می‌توان به عنوان تجربه‌ای تحول‌آفرین در احیاء و تقویت ارزش‌های اخلاقی و معنوی مشترک بهره برد گفت: با ایجاد و گسترش تفاهم و وحدت بیشتر بین ادیان مختلف، می‌توان یک جامعه جهانی همگن‌تر و مهربان‌تر ایجاد کرد.

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved