-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/07/04 - 07:40
  • 603
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

محفل انس با قرآن کریم در استان ذی‌قار عراق

در جریان چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی ـ قرآنی «حبیب الله» در استان ذی‌قار عراق، محفل انس با قرآن کریم با همکاری وابستگی فرهنگی کشورمان در بصره برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در ادامه سلسله‌ برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی ـ قرآنی «حبیب الله» در استان ذی‌قار عراق، محفل انس با قرآن کریم توسط تجمع قرآنی ذی‌قار و با همکاری وابستگی فرهنگی کشورمان در بصره برگزار شد.

این محفل نورانی با حضور رضا جمعه منصور از مصر، سید جاسم موسوی از ایران و جمال الرکابی از عراق و با حضور علی عابدی سرکنسول ایران در بصره و هیئت همراه و علاقه‌مندان به قرآن کریم در شهر ناصریه برگزار و در شب‌های بعد در شهرستان‌های سوق الشیخ و الشطره دایر شد.

برگزاری جشنواره بین المللی شعر با مشارکت شاعران و مداحان از کشورهای عراق، ایران و کویت، تکریم تعدادی از هیئت‌ها، مواکب، خدمت رسانان در راهپیمایی اربعین، تقدیر از معلمان و اساتید بازنشسته، توزیع نسخه‌هایی از قرآن کریم و نمایشگاه عکس با موضوع شعائر الهی از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود.

همچنین، مسابقه عکاسی با حضور 20 کشور از کشورهای عربی و اروپایی از جمله سوئد و دانمارک با موضوع یاری قرآن برگزار و نمایشگاه نقاشی همراه با نمایشنامه‌های کودکانه و اکران فیلم با موضوع زندگی پیامبر اکرم(ص) برقرار شد.

در پایان این جشنواره، لوح یادبودی به علی عابدی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره به منظور شرکت و حمایت وابستگی فرهنگی ایران در بصره از جشنواره اهدا شد و سپس عابدی جهت تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان جشنواره دو تابلوی نفیس به دو مسئول جشنواره، اهدا کرد.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved