-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/02/24 - 16:01
  • 186
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

مجموعه تلویزیونی «شب شعر معاصر فارسی» با حضور شرق شناس صربی

مجموعه تلویزیونی «شب شعر معاصر فارسی» با همکاری کانال بالکان شبکه سحر و دکتر«عمرا خلیلویچ»، شرق شناس، اسلام شناس و ایرانشناس تهیه شده است. «عمرا خلیلویچ» چندین سال است که تحقیقات و پژوهش های خود را در راستای معرفی فرهنگ و ادب فارسی و به خصوص شعر معاصر فارسی در منطقه بالکان سازمان دهی کرده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ،در دانشگاه بلگراد، خلیلویچ شعر نوفارسی را به صورت آکادمیک مورد بررسی قرار داده و مقالات متعددی را در مجلات علمی‌پژوهشی منطقه در این زمینه نگاشته است. چندی پیش نیز انتشارات «اوکرانیا»  با حمایت رایزنی فرهنگی ایران در صربستان دو کتاب وی را در حوزه شعر نیمایی و ادبیات معاصر فارسی به چاپ رسانده که مورد استقبال محافل علمی قرار گرفته است.

معاون امور فرهنگی فرهنگستان بزرگ «ماتیسا صربسکا» در صربستان این مجموعه را «متقن، کامل و سرشار از اطلاعات ارزشمند دانسته و نوع ارائه مطالب را در آن بسیار تخصصی و علمی‌شمرده است.» «میروسلاو آلکسیچ»، ادیب و شاعر برجسته صربستانی، آغاز پخش این مجموعه را فرصتی بی نظیر برای بینندگان منطقه بالکان جهت آشنایی علمی و تخصصی با فضای معرفتی و فرهنگی حاکم بر شعر معاصر فارسی دانسته است.

مجموعه تلویزیونی «شب شعر معاصر فارسی» مشتمل بر 30 قسمت است و در هر قسمت به یکی از شعرای مطرح معاصر فارسی پرداخته شده وروزهای پنج شنبه ساعت 13:30 به وقت تهران از کانال بالکان شبکه جهانی سحر پخش می شود.

 

 

 

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved