-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/03/15 - 10:33
  • 222
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در کنفرانس مطبوعاتی رایزن فرهنگی کشورمان در دهلی‌نو؛

مبانی قرآنی حمایت از آرمان فلسطین و مقاومت در نامه رهبر معظم انقلاب تشریح شد

فریدالدین فریدعصر به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانشان و نیز، صدور نامه مهم رهبر معظم انقلاب به دانشجویان در آمریکا و فرارسیدن سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) در کنفرانس مطبوعاتی با جمعی از خبرنگاران رسانه‌های هند به گفت‌وگو نشست.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو همانند سال‌های گذشته، سمینار یک روزه‌ای به مناسبت سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) برگزار کرد. اما این بار شهادت رئیس جمهور و صدور نامه مهم رهبر انقلاب بهانه این نشست را دو چندان کرده بود.

در این نشست، فریدالدین فرید عصر، رایزن فرهنگی کشورمان ضمن خوشامد گویی به نمایندگان روزنامه‌های مختلف دهلی‌نو با بیان اینکه هند دوست خوب ایران است و در خانه فرهنگ ایران همیشه به روی هر روزنامه و نماینده رسانه دیجیتال باز است، گفت: شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان حادثه ضایعه بزرگی برای همه ماست و همدردی دولت و مردم هند پس از این سانحه و نحوه برگزاری جلسات ترحیم در هند نسبت به تمام دنیا بی‌نظیر است.

وی افزود: واکنش عاطفی و پر شور و شعور مردم هند نشان می‌دهد که مردم اینجا در درد یکدیگر سهیم هستند و به صلح و دوستی عشق می‌ورزند.

فریدعصر درباره شخصیت رئیس جمهور شهید کشورمان گفت: ایشان یک شخصیت قدرتمند و همزمان دلسوز و مردمی و همیشه پیگیر مشکلات مردم ضعیف و ناتوان بودند. او به مشکلات مردم گوش فرامی‌داد و سعی می‌کرد فوراً آنها را حل کند، بنابراین مردم انتظار دارند رئیس جمهور بعدی نیز راه و منش سید ابراهیم رئیسی را دنبال کند.

وی همچنین درباره روحیه خدمتگزاری خالصانه شهید رئیسی گفت: آقای رئیسی در مشی خدمت خالصانه به مردم پیرو مکتب امام خمینی(ره) بود و این یک آموزه مهم در فرهنگ مدیریتی امام خمینی(ره) بود که رقابت در میان مسئولان جمهوری اسلامی مسابقه برای خدمت به مردم باشد و نه مانند نظام‌های مادی غرب جنگ و بازی سیاسی برای تصاحب قدرت.

رایزن فرهنگی کشورمان با تشریح برنامه‌های سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در خانه فرهنگ، به نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: صدور این نامه پیش از هر چیز به همه یادآوری کرد که مساله فلسطین و غزه مساله اول جهان اسلام است.

فریدعصر به فرازهایی از این نامه اشاره کرد و مبانی قرآنی مقاومت در برابر ظلم را که در این نامه مورد تأکید قرار گرفته است با معنا کردن دو آیه مهم «فاستقم کما امرت» و «لاتظلمون و لا تظلمون»، توضیح داد.

در پایان، رایزن فرهنگی کشورمان به سؤالات مختلف خبرنگاران پاسخ داد.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved