-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/08/23 - 13:00
  • 713
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس آکادمی بین‌المللی اسلامی ازبکستان تأکید کرد؛

لزوم تعامل سازنده و هم‌افزایی بیشتر بین ایران و ازبکستان

اویگون غفوراوف در دیدار با خانم جمیله علم‌الهدی، همسر رئیس جمهور کشورمان بر لزوم تعامل سازنده و هم‌افزایی بیشتر بین دو کشور به ویژه برقراری همکاری عملی بین آکادمی بین‌المللی اسلامی ازبکستان و مؤسسات آموزش عالی ایران تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همزمان با اجلاس سران سازمان اکو در تاشکند، خانم جمیله علم‌الهدی، همسر رئیس جمهور در جریان بازدید از آکادمی بین‌المللی اسلامی ازبکستان که توسط خانم زلیخا محکمه‌آوا، معاون نخست وزیر جمهوری ازبکستان همراهی می‌شد، مورد استقبال اویگون غفوراوف، رئیس این آکادمی قرار گرفت.

در ابتدای این بازدید، خانم جمیله علم‌الهدی با ظرفیتهای علمی آکادمی بینالمللی اسلامی ازبکستان، دانشکدهها و روندهای آموزشی آن‌ها و رویکردهای انتقال دانش به دانشجویان آشنا شدند.

اویگون غفوراوف، رئیس آکادمی بین‌المللی اسلامی ازبکستان در سخنانی، اظهار داشت: در سال‌های اخیر با توجه به سیاست درهای باز و شفافیت انجام شده در ازبکستان، روابط و همکاری نزدیک با جمهوری اسلامی ایران و با تمامی کشورهای جهان برقرار شده است.

وی خاطرنشان کرد که این درها به روی فرصت‌های بزرگ، برای محققان و اندیشمندان باز است.

رئیس آکادمی بین‌المللی اسلامی ازبکستان با تأکید بر تعامل سازنده و هم‌افزایی بیشتر بین ایران و ازبکستان عنوان کرد: ازبکستان سرزمین صلح بوده و پیشنهاد می‌کنم همکاری عملی بین آکادمی بین‌المللی اسلامی ازبکستان و مؤسسات آموزش عالی و سازمان‌های تحقیقاتی ایران برقرار شود.

خانم جمیله علم‌الهدی، همسر رئیس جمهور در جمع دانشجویان و استادان این آکادمی با تأکید بر ضرورت همراهی دین با علم، نبود آن را زیان‌آور خواند و با تلاوت آیاتی از قرآن کریم درباره ضرورت همکاری و زوجیت در خانواده بر همکاری زنان و مردان تأکید کرد.

در این بازدید که حسین دیوسالار، مشاور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و امیرسعید کرمی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان حضور داشتند از کتاب «هنر زنانه زیستن» اثر خانم علم‌الهدی رونمایی به عمل آمد.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved