-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/05/03 - 11:36
  • 470
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در دیدار با عضو اتحادیه جهانی حمایت از مقاومت مطرح شد؛

لزوم آشنایی هر چه بیشتر مردم شمال آفریقا با معارف اهل بیت(ع)

رایزن فرهنگی کشورمان در دیدار با خانم فتیحه حیمر گفت: آشنایی هر چه بیشتر مردم شمال آفریقا با معارف اهل بیت(ع) در نزدیکی و همکاری بین دولت‌ها و ملت‌ها تأثیر مثبت دارد .

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، خانم فتیحه حیمر، تحلیلگر و حقوقدان فعال بین‌المللی در دیدار با سیدجلال جعفری‌میرآقایی، رایزن فرهنگی کشورمان در الجزایر، جمهوری اسلامی ایران را پیشتاز دفاع از امت اسلامی و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای مدظله العالی را امید مظلومان و مستضعفان توصیف کرد.

خانم فتیحه حیمر با بیان تاریخچه‌ای از روابط دوستانه و برادرانه بین نخبگان دو کشور از حضور مرحوم آیت‌الله تسخیری و مرحوم آیت‌الله خسروشاهی و امام موسی صدر از قبل پیروزی انقلاب اسلامی در برنامه‌های فرهنگی و دینی الجزایر و به ویژه در کنفرانس سالانه اندیشه اسلامی به نیکی یاد کرد.

وی بر آثار مثبت این دیدارها در آشنایی مردم الجزایر با انقلاب اسلامی و اندیشه‌های اسلامی رهبران ایران تأکید کرد.

این عضو اتحادیه جهانی حمایت از مقاومت با اشاره به جایگاه شهید قاسم سلیمانی، او را مدافع حقیقی مستضعفان و محرومان امت اسلامی و سربازی فداکار برای امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای توصیف کرد.

وی اظهار داشت :اولین دیدار آشنایی من با رایزنی فرهنگی در زمان افتتاح دفتر یاد بود شهادت این سردار دلاور بود که برای امضای دفتر به نمایندگی فرهنگی مراجعه کردم و از خبر شهادت سردار سلیمانی بسیار متأثر شدم .

خانم فتیحه حیمر در پایان سخنانش، با اشاره به مقام و جایگاه حضرت امام رضا(ع) گفت: زیارت امام هشتم آرزوی دیرین من است که امیدوارم تحقق یابد .

رایزن فرهنگی کشورمان با تشریح جایگاه ایران و ایرانیان در خلق فرهنگ و تمدن اسلامی و وفاداری و محبت همیشگی آنان به اهل بیت پیامبر اکرم(ص)، بر مشترکات بین دو کشور تأکید کرد و محبت اهل بیت پیامبر اکرم(ص) را در رأس این مشترکات دانست.

جعفری‌میرآقایی افزود: آشنایی هر چه بیشتر مردم شمال آفریقا با معارف اهل بیت علیهم السلام در نزدیکی و همکاری بین دولت‌ها و ملت‌ها تأثیر مثبت دارد .

وی به بیان جایگاه زنان در جمهوری اسلامی ایران و اهتمام حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و مشارکت فعال زنان در امور سیاسی، اجتماعی و فرهنگی با حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی پرداخت و موفقیت‌های زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف علمی و اجتماعی را از آثار اهتمام این نظام مقدس به موضوع زنان و جوانان دانست.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved