-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/09/14 - 14:08
  • 593
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

قول مساعد دانشگاه سینما و تئاتر ارمنستان برای برگزاری هفته فیلم ایران

رایزن فرهنگی کشورمان در ارمنستان خواستار برگزاری هفته فیلم ایران در ارمنستان با همکاری دانشگاه سینما و تئاتر ارمنستان شد که رئیس این دانشگاه قول همه‌گونه همکاری در این زمینه را داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، خانم سارا نعلبندیان، رئیس دانشگاه سینما و تئاتر ارمنستان و محمد اسدی‌موحد، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایروان دیدار کردند.

در این دیدار که به منظور آشنایی با ظرفیت‌های هنری در عرصه سینما و تئاتر و برنامه‌ریزی برای انجام فعالیت‌های مشترک بین رایزنی و این دانشگاه در محل دانشگاه سینما و تئاتر ارمنستان انجام شد، راه‌های تسریع و افزایش این همکاری‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اسدی‌موحد در این دیدار با بیان پیشرفت‌های چشمگیر سینمای ایران در همه زمینه‌ها و دستاوردهای فراوان داخلی و بین‌المللی آن، به تشریح فعالیت‌های جشنواره فیلم فجر پرداخت.

رایزن فرهنگی کشورمان در ارمنستان گفت: این جشنواره دارای بخش بین‌المللی است و در این بخش که امسال چهل و دومین جشنواره آن برگزار خواهد شد، همه ساله از کشورهای مختلف جهان، فیلم‌هایی به این جشنواره ارسال می‌شود که مورد نقد و بررسی و ارزیابی قرار گرفته و به فیلم‌های برتر و عوامل تهیه و تولید آن جوایزی اهدا می‌گردد.

وی با اشاره به سوابق و اشتراکات فرهنگی گسترده بین ایران و ارمنستان گفت: علاقه‌مند هستیم و در نظر داریم گروهی از هنرمندان به نام و مطرح سینما و کارگردانان و بازیگران شهیر این عرصه برای آشنایی هرچه بیشتر با جشنواره، در زمان برگزاری آن به ایران سفر کنند و میهمان این جشنواره باشند.

اسدی‌موحد همچنین، خواستار برگزاری هفته فیلم ایران در ارمنستان با همکاری این دانشگاه شد که رئیس دانشگاه سینما و تئاتر ارمنستان قول همه‌گونه همکاری در این زمینه را داد.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی به منظور آشنایی با صنعت سینمای ایران و فرهنگ و تکنیک‌های آن در محل دانشگاه سینما و تئاتر ارمنستان با حضور هنرمندان سینمای ایران، ساخت فیلم مشترک بین هنرمندان ایران و ارمنستان و دیدار دانشجویان و استادان رشته‌های سینمای ارمنستان از ایران و متقابلاً دیدار دانشجویان و استادان ایرانی این رشته از ارمنستان و اکران فیلم‌های ایرانی در دانشگاه سینما و تئاتر ارمنستان و برگزاری مراسم شاهنامه‌خوانی و نمایشنامه‌خوانی نیز مورد تأکید طرفین قرار گرفت.

در پایان این دیدار، رایزن فرهنگی ایران‌ ضمن بازدید از سالن نمایش و امکانات سمعی و بصری و بخش‌های مختلف این دانشگاه بازدید، بر بهره‌گیری از امکانات یاد شده برای نمایش فیلم‌ها و نمایش‌های ایرانی تاکید کرد.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved