-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/05/30 - 13:41
  • 597
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس کمیسیون ملی مسلمانان فیلیپین:

قرآن متعلق به تمام بشریت است

مامون دیونگ در دیدار با سفیر و رایزن فرهنگی کشورمان در فیلیپین گفت: قرآن متعلق به تمام بشریت است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، یوسف اسماعیل‌زاده، سفیر و عبدالمجید ابوالقاسمی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فیلیپین با مامون دیونگ، رئیس کمیسسیون ملی مسلمانان فیلیپین (وزارت امور مسلمین) در دفتر کار ایشان در منطقه کی زون سیتی واقع در کلان شهر مانیل دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار که با حضور مسئولین عالیرتبه کمیسیون امور مسلمین انجام شد، طرفین به تبادل نظر پیرامون موضوعات مورد علاقه پرداختند.

اسماعیل‌زاده با اشاره به اهانت‌های مکرر به ساحت مقدس قرآن کریم، بر لزوم محکومیت قاطع این اقدام تأکید کرد.

سفیر کشورمان دعوت‌نامه شرکت در سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که از سوی رایزنی فرهنگی ایران در اختیار ایشان قرار گرفته بود را به مامون دیونگ ارائه داد.

وی تاکید کرد: علاوه بر همکاری در چنین برنامه‌هایی مایل هستیم که روابط گسترده تری در امور اقتصادی و فرهنگی که از آن جمله معرفی کمپانی‌های مسلمانان فیلیپین برای گسترش امور اقتصادی به ماست، داشته باشیم تا اطلاعات را به ایران منعکس کنیم.

رئیس کمیسیون ملی مسلمانان فیلیپین در سخنانی، گفت: در درجه نخست، این اهانت خطاب به تمام مسلمانان جهان است و در درجه بعدی، همه ما چه ایرانی، چه عرب و چه ملیت‌های دیگر مسلمان هستیم و کمیسیون مسلمانان فیلیپین در زمره نخستین ارگان‌های اسلامی بود که بی احترامی به قرآن کریم را محکوم کرد.

وی اظهار داشت: قرآن کتابی است که متعلق به تمام جامعه بشریت است. از سویی همه ما مسلمانان یعنی ما و شما باید نشان بدهیم که قادر به اداره‌ی کل جامعه هستیم.

وی بر لزوم گسترش همکاری اقتصادی، فرهنگی و دانشگاهی بین دو کشور تأکید کرد و گفت: ایران در زمره کشورهای رده بالای جهان است و ما این موضوع را به خوبی می‌دانیم.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved