-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/11/21 - 09:21
  • 804
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
به همت رایزنی فرهنگی ایران در فرانسه؛

فیلم مستند «پیش از آنکه فراموش کنم» رونمایی شد

همزمان با جشن انقلاب، فیلم مستند «پیش از آنکه فراموش کنم» با محوریت یکی از یاران حضرت امام خمینی (ره)‌ در پاریس رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت فرارسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مراسم رونمایی از فیلم مستند «پیش از آنکه فراموش کنم» با محوریت یکی از یاران حضرت امام خمینی(ره)‌ با حضور اهالی فرهنگ پاریس، دوستداران و علاقه‌مندان انقلاب اسلامی در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فرانسه رونمایی شد.

نیلوفر شادمهری، رایزن فرهنگی کشورمان در فرانسه با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به همه دوستان و دوستداران ایران، توضیحاتی در خصوص ایده ساخت این مستند و نحوه شکل گیری آن ارائه داد. 

وی افزود: مستند «پیش از آنکه فراموش کنم» به همت رایزنی فرهنگی ایران در پاریس تولید شده است‌. این مستد، پرتره‌ای درباره شخصیت «رشیدْ بـن عیسی» به شمار می‌آید. 

شادمهری اظهار داشت: رشیدْ بــن عیسی نویسنده، زبان‌شناس، استاد دانشگاه، مبارز و فعال الجزایری - فرانسوی است که در سال‌های حضور امام خمینی (ره) در فرانسه با ایشان ملاقات و همراهی داشت و پس از آن، سال‌ها در فرانسه و بسیاری از کشورهای جهان از طریق حضور در رسانه‌ها، روزنامه‌ها و سخنرانی‌های متعدد، به تبیین و دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران پرداخت.

رایزن فرهنگی کشورمان در فرانسه خاطرنشان کرد که این مستند به کارگردانی عبدالرضا نعمت‌اللهی ساخته شده است. او پیش از این، مستندهای پرتره‌ای چون «برای پس از مرگم» با موضوع عین صاد، و «مهدی عراقی را بکش» با موضوع شهید مهدی عراقی را ساخته‌ که در جشنواره‌های مختلفی چون سینما حقیقت و مستندهای تلویزیونی سیما مورد تقدیر قرار گرفته است.

وی در پایان سخنانش، از خانواده رشید بن عیسی برای همراهی ایشان در طول ساخت فیلم و به طور ویژه از پروفسور رشید بن عیسی برای یک عمر تلاش در راستای دفاع از انقلاب اسلامی ایران قدردانی کرد.

در ادامه، حضار به تماشای مستند «پیش از آنکه فراموش کنم» نشستند و سپس، عبدالرضا نعمت اللهی، کارگردان این مستند به بیان توضیحاتی در مورد ساخت آن پرداخت.

عمر بن عیسی، برادر رشید بن عیسی خاطراتی از علاقه رشید به امام خمینی(ره) و ایران اسلامی و مبارزات او نقل کرد و محمد بن عیسی، فرزند رشید بن عیسی با تشکر از دولت ایران و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برای ساخت این اثر به علاقه وافر پدرش به ایران و توصیه‌های ایشان در خصوص لزوم دفاع از انقلاب اسلامی ایران اشاره داشت.

در پایان این مراسم، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فرانسه با تقدیم تندیس به نام «رشید بن عیسی» و متن تشکر از سوی ایرانیان و همچنین، تابلوی حاوی تصویر ایران، مراتب قدردانی خود را نسبت به یک عمر مجاهدت و تلاش یار دیرین حضرت امام(ره) ابراز کرد.

بنابر اعلام این خبر، این مستند با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنی فرهنگی ایران در فرانسه، امشب 21 بهمن‌ماه از شبکه مستند ایران پخش خواهد شد.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved