-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/01/30 - 11:13
  • 743
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

فلسطین؛ مساله اصلی جهان اسلام؛ وظایف امت اسلامی و موانع آن

به همت وابستگی فرهنگی کشورمان در نخجوان مقاله" فلسطین؛ مساله اصلی جهان اسلام؛ وظایف امت اسلامی و موانع آن" به زبان آذری ترجمه و منتشر شد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ابوالفضل ربیعی ، وابسته فرهنگی کشورمان گفت مقاله "فلسطین؛ مساله اصلی جهان اسلام؛ وظایف امت اسلامی و موانع آن" همزمان با روز جهانی قدس به زبان آذری ترجمه و منتشر گردید.

در این مقاله به ایام ماه مبارک رمضان و شبهای پرفیض آن، خاصه ایام نزدیک به روز جهانی قدس،یکی از فرصت های مناسب و ارزشمند برای پرداختن به موضوع فلسطین است که مسلمانان باید با وظیفه شناسی این فرصت گران بها را قدر دانسته و به جد در مسیر همسو کردن و هدفمند ساختن ظرفیت های مؤثر در حل این قضیه گام برداشته و اقدام کنند. بیش از هفت دهه است که قضیه فلسطین، جان و روح مسلمانان سراسر این کره خاکی را زخم زده و نقشی به خون شسته بر جریده جهان اسلام ترسیم کرده است. در این باب چند مسأله اصلی را به عنوان سرخط فکری می توان مطرح نمود که البته برای هر کدام به تفصیل باید راهکارهایی عملی و اجرایی تبیین کرد. بدیهی است که در این زمینه، صاحبان اندیشه و فکر و نخبگان سیاسی جهان اسلام، به عنوان متولیان اصلی در جریان سازی برای حل قضیه فلسطین به شمار می آیند. سرفصل های اصلی این مقاله به شرح زیر مورد بررسی قرار گرفته است.

  1. تبیین توطئه ها و نیرنگ های گسترده استکبار علیه مسلمانان به ویژه ملت فلسطین
  2. طرح عادی سازی روابط؛ زمینه ها و پیامدها و راهکارهای مقابله
  3. وظیفه نخبگان و علما و فعالان رسانه ای در شرایط کنونی برای دفاع از فلسطین
  4. تبیین ادله و اسناد دقیق علمی و حقوقی در دفاع همه جانبه از فلسطین
  5. بررسی و تحلیل موانع رویارویی یکپارچه امت اسلامی با اشغالگران در حمایت از فلسطین

 

 

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved