-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1403/02/15 - 14:56
  • 98
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

فصل تازه‌ای از مراودات دوجانبه جماعت اسلامی هند و خانه فرهنگ ایران در دهلی‌نو

مراسم «عید میلان» یا «جشن همدلی جماعت اسلامی هند» با حضور فرید الدین فرید‌عصر، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، فرید‌عصر به دعوت امیر جماعت اسلامی هند در مراسم دید و بازدید بین الادیانی عید الفطر که در شبه قاره از آن به «عین میلان» تعبیر می‌شود، شرکت کرد. این مراسم در مرکز بین‌المللی هند شهر دهلی‌نو برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر رهبران ادیان مختلفی چون، اسلام، هندویسم، سیک، بودیسم، مسیحیت و جمعی از دیپلمات‌های کشورهای اسلامی چون ایران، ترکیه، پاکستان و ... نیز حضور داشتند.

سعادت الله حسینی، رئیس جماعت اسلامی هند از عملیات «وعده صادق» علیه اسرائیل ابراز قدردانی کرد و این حرکت را باعث سرافرازی هم کیشان و نماد سربلندی ملت مسلمانان جهان دانست.

فریدعصر بر تحکیم فضای همدلی و یکپارچگی صفوف مسلمانان در سطح جهانی تأکید و از امیر جماعت و همراهانش برای حضور در خانه فرهنگ دعوت کرد.

سعادت الله حسینی، امیر جماعت اسلامی هند از خانه فرهنگ ایران در دهلی‌نو بازدید و با رایزن فرهنگی و نماینده ولی فقیه در هند دیدار کرد.

امیر جماعت اسلامی هند با هیأتی متشکل از دو نفر سید امین الحسن، قائم مقام امیر جماعت اسلامی و سید شاکر محی الدین، دبیر کل جماعت اسلامی به دعوت فریدالدین فریدعصر از خانه فرهنگ ایران در دهلی بازدید و سپس در راستای همکاری‌های آموزشی، فرهنگی و هنری تبادل نظر کردند.

فریدعصر حوزه‌های همکاری مورد علاقه هر دو نهاد را یادآور شد و سپس حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی‌پور، نماینده ولی فقیه در هند دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه قرآن، حدیث و آموزه‌های دینی را بازگو کرد و ضمن تمجید از مشی اعتدالی و پرهیز از افراط گرایی دینی در جماعت اسلامی پیشنهاد داد یک هئیت متشکل از نخبگان جماعت اسلامی صرفا به منظور بازدید از مراکز آموزشی و دینی ایران به برخی از شهر های ایران اسلامی سفر کنند و در صورت امکان اگر اعضای بخش زنان جماعت اسلامی هم همراهشان باشند و از مراکز مطالعات زنان ایران دیدن بکنند قطعا این سفر و تبادل تجارب، تاثیر خودش را خواهد داشت.

سعادت الله حسینی از عملکرد اخیر ایران در مقابل صهیونیسم ابراز قدردانی کرد و آن عملیات را باعت سرافرازی و موجب افزایش اعتماد به نفس مسلمانان جهان عنوان داشت و گفت: ما قطعا در باره پیشنهاد سفر نخبگان جماعت اسلامی به ایران برنامه ریزی خواهیم کرد و به خصوص متمایلیم در سه حوزه آموزش دینی، مطالعات زنان و فیلم کودک همکاری هایی را داشته باشیم.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved