-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/03/06 - 10:52
  • 715
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

فارغ التحصیلان برتر زبان و ادبیات فارسی در ایالت پنجاب بورسیه تحصیلی می‌گیرند

وابسته فرهنگی کشورمان در لاهور در دیدار رئیس جدید گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه جی سی لاهور خبر داد: فارغ التحصیلان برتر زبان و ادبیات فارسی در ایالت پنجاب بورسیه تحصیلی می‌گیرند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جعفر روناس، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور ضمن حضور در دانشگاه جی سی، انتصاب غلام اکبر، رئیس جدید گروه زبان و ادبیات فارسی این دانشگاه را تبریک گفت.

غلام اکبر، رئیس گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه جی سی لاهور در سخنانی، گفت: دانشگاه جی سی در حال حاضر بیش از ۷۰ دانشجوی زبان فارسی دارد و رشد گروه زبان و ادبیات فارسی و موفقیت فارسی آموزان دانشگاه جی سی حاصل شایستگی‌های علمی آنان و تلاش‌های بی شائبه اساتید زبان فارسی و حمایت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور است.

روناس، وابسته فرهنگی کشورمان در لاهور در سخنانی، مطرح کرد: خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور نفرات برتر المپیاد زبان فارسی در ایالت پنجاب و فارغ التحصیلان برتر مقاطع مختلف تحصیلی در رشته زبان و ادبیات قارسی را برای بورسیه تحصیلی در ایران معرفی می‌کند.

وی اظهار داشت:‌ گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه جی جایگاه شناخته شده‌ای در پاکستان دارد و با توجه به تعداد دانشجویان زبان فارسی از اعتبار بالایی برخوردار است.

وابسته فرهنگی کشورمان در لاهور گفت: خانه فرهنگ ایران به منظور تشویق و تسهیل در تبادل دانشجو، برای قرار دادن دانشگاه جی سی لاهور در فهرست دانشگاه‌های مورد تایید ایران مکاتبه خواهد کرد.

 وی خطاب به فارسی آموزان عنوان کرد: با یاد گرفتن زبان فارسی کلید گنجینه ارزشمند ادبی در زبان فارسی را به دست خواهید آورد و امید است در حضور اساتید باتجربه دانشگاه جی سی رشد خوبی داشته باشید و موفقیت‌های بی نظیری کسب کنید.

روناس به دانشجویان پیشنهاد کرد که در صورت نیاز می‌توانند از کتاب‌های موجود در کتابخانه خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور استفاده کنند.

وابسته فرهنگی کشورمان در لاهور ادامه داد: خانه فرهنگ ایران آمادگی دارد برای پیشرفت فارسی گفتاری یک روز در هفته استاد زبان فارسی به دانشگاه اعزام کند.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved