-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/11/26 - 14:14
  • 234
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در دیدار رایزن فرهنگی کشورمان با نویسنده اهل اریتره

علاقه به شناخت رمز پیشرفت ایران

ما باید خودمان روایت درست از خودمان ارائه دهیم، در غیر این صورت دیگران روایت خودشان را از ما ارائه خواهند داد."

 

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از دوحه صبح امروز رایزن فرهنگی کشورمان در قطر با هاشم محمود نویسنده اریت ری دیدار و گفتگو کرد.

هاشم محمود، نویسنده اریتره‌ای، در این دیدار ضمن ابراز شگفتی از پیشرفت‌های ایران پس از انقلاب، اذعان داشت که مشاهده این پیشرفت‌ها در سفر به ایران و حضور در جشن‌های روز انقلاب، برای او بسیار جالب توجه بوده است. وی با تأکید بر این که دائماً در جستجوی رمز این پیشرفت چشمگیر بوده، به نقش ایرانیان برجسته در کشورهای عربی و ردپای ایران در بسیاری از پیشرفت‌های فرهنگی و علمی اشاره کرد.

 

افتخار به پیشرفت‌های علمی ایران:**

 

محمود با اشاره به پیشرفت‌های ایران در زمینه پیوند اعضا و تولید اعضای بدن، به عنوان یک مسلمان ابراز افتخار کرد و این پیشرفت‌ها را نشان‌دهنده توانمندی و ظرفیت‌های بالای ایران دانست.

تأکید بر گفتگو و همبستگی مسلمانان

وی در ادامه با تأکید بر لزوم گفتگو و تعامل بین مسلمانان، اذعان داشت که از طریق گفتگو می‌توان به یک مسیر فکری و ایده درست دست یافت و بر چالش‌های پیش روی جهان اسلام غلبه کرد.

نقش دشمنان در تخریب روابط بین مسلمین

بختیاری، رایزن فرهنگی ایران در قطر، در پاسخ به این دیدگاه، به نقش دشمنان در جهت تخریب روابط بین مسلمانان اشاره کرد و گفت: "ما باید خودمان روایت درست از خودمان ارائه دهیم، در غیر این صورت دیگران روایت خودشان را از ما ارائه خواهند داد."

در پایان بحث و تبادل نظر در خصوص ارائه ی اثر مشترک با نویسندگان ایرانی صورت گرفت.

 

 

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved