-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/07/07 - 11:44
  • 601
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

علاقه‌مندی مدرسه دینی بهرام بیگ بوسنی به زبان فارسی

مدیر مدرسه دینی بهرام بیگ شهر توزلا در دیدار رایزن فرهنگی کشورمان در بوسنی و هرزگوین گفت: ما علاقه‌مندیم دوره‌های زبان فارسی در این مدرسه برگزار کنیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمدحسین انصاری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین و احمد حاتونیچ، مدیر مدرسه دینی بهرام بیگ شهر توزلا دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار که در مدرسه بهرام بیگ انجام شد، دو طرف ضمن تأکید بر سابقه مثبت همکاری‌ها، بر اهمیت از سرگیری کلاس‌های آموزش زبان فارسی تأکید کردند.

حاتونیچ در معرفی مدرسه بهرام بیگ گفت: هم اکنون 520 دانش‌آموز در مقطع دبیرستان در این مدرسه تحصیل می‌کنند. زبان‌های عربی و انگلیسی جزء دروس اجباری و یادگیری زبان ترکی به صورت اختیاری است. ما علاقه‌مندیم دوره‌های زبان فارسی را نیز در این مدرسه برگزار کنیم.

وی افزود: مدرسه بهرام بیگ در حوزه تربیت شرق‌شناسان در بوسنی عملکرد موفقی داشته است. هم‌اکنون، رؤسای کرسی‌های زبان عربی و ترکی در دانشکده فلسفه دانشگاه سارایوو و منیر درکیچ، استاد گروه زبان و ادبیات فارسی از فارغ‌التحصیلان این مدرسه هستند.

مدیر مدرسه دینی بهرام بیگ شهر توزلا یادآور شد: با توجه به گرایش دانش‌آموزان، ما در این مدرسه بیشتر به علوم طبیعی و ریاضی تاکید می‌کنیم و بحث دینی را بیشتر تربیتی می‌بینیم.

در ادامه، مقرر شد رایزنی فرهنگی کشورمان طرح برگزاری دوره‌های آموزش زبان فارسی به صورت برخط را تهیه و به مدرسه بهرام بیگ ارائه کند.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved