-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/01/05 - 18:46
  • 334
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
وزیر فرهنگ لبنان:

علاقه‌مندیم رویداد «روز هنر ایران» در بیروت برگزار کنیم

محمد وسام المرتضی گفت: علاقه‌مندیم رویداد «روز هنر ایران» را با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در سالن یونسکوی بیروت برگزار کنیم. این رویداد در معرفی تصویری متفاوت و بدیع از ایران به مخاطبان لبنانی بسیار تأثیرگذار است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام سید کمیل باقرزاده، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان با قاضی محمد وسام المرتضی، وزیر فرهنگ لبنان در دفتر وزیر در قصر الصنائع بیروت دیدار و گفت‌وگو کرد.
حجت‌الاسلام‌ باقرزاده، رایزن فرهنگی کشورمان در لبنان گفت: مسؤولان برگزار کننده‌ی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پیشنهاد کرده‌اند که «بیروت» به عنوان شهر مهمان ویژه‌ی نمایشگاه امسال دعوت شود.
محمد وسام المرتضی با اشاره به سفر اخیر خود به ایران و دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتفاق نظر بر اصطلاح «تروریسم رسانه‌ای»، گفت: در شرایطی که دشمنان با استفاده از رسانه‌ها بصیرت ملت‌های ما را هدف گرفته‌اند، پیشنهاد ما برگزاری یک همایش علمی رسانه‌ای در سطح جبهه مقاومت در راستای «جهاد تبیین» است.
وی افزود: علاقه‌مندیم رویداد «روز هنر ایران» را با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در سالن یونسکوی بیروت برگزار کنیم. این رویداد در معرفی تصویری متفاوت و بدیع از ایران به مخاطبان لبنانی بسیار تأثیرگذار است.
وزیر فرهنگ لبنان اظهار داشت: از نظر ما این رویداد باید شامل هنرهای موسیقی ایرانی، سینمای ایران، نقاشی و خطاطی ایرانی و صنایع دستی ایرانی باشد. 
وی ادامه داد: همان‌طور که سال گذشته رویداد «هفته‌ی فرهنگی ایران» در لبنان برگزار شد، بسیار علاقه‌مند هستیم که رویداد «هفته‌ی فرهنگی لبنان» را در ایران (به خصوص در اصفهان) برگزار کنیم.
وزیر فرهنگ لبنان افزود: از پیشنهاد شما کاملاً استقبال می‌کنیم و آمادگی داریم غرفه بیروت را در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به نحو احسن اداره کنیم. ما با همکاری اتحادیه ناشران لبنانی تعداد قابل توجهی از ناشران لبنانی را به همراه تعدادی از نویسندگان لبنانی به تهران خواهیم آورد.
وی ابراز کرد: ما مصمم هستیم که «اولین نمایشگاه بین‌المللی "رسمی" کتاب لبنان» را در نیمه‌ی اول شهریور ماه ۱۴۰۲ در بیروت برگزار کنیم و از جمهوری اسلامی ایران برای حضور فعال در این نمایشگاه دعوت می‌کنم.
انتهای پیام/

 

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved