-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/08/20 - 08:48
  • 389
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

عزم ایران و نایروبی بر گسترش همکاری‌های علمی ـ دانشگاهی

مدیر مؤسسه گفت‌وگوی بین ادیان و مطالعات اسلامی دانشگاه تنگازا و نماینده فرهنگی کشورمان در نایروبی بر گسترش همکاری‌های علمی ـ دانشگاهی دو کشور تأکید کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، فیلیکس جی فیری، مدیر مؤسسه گفت‌وگوی بین ادیان و مطالعات اسلامی دانشگاه تنگازا با نظری، سرپرست رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نایروبی دیدار و گفت‌وگو کرد.

نظری با ارائه دیدگاه‌هایی در مورد تلاش‌های مشترک بین رایزنی فرهنگی کشورمان و دانشگاه تنگزا، تعهد رایزنی را برای ایجاد رابطه قوی بین مؤسسات بیان کرد و افزود: هدف این همکاری تسهیل تبادل فکری، ترویج درک بین مذهبی و کشف علایق مشترک دانشگاهی است.

سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان بر ضرورت گسترش و تعمیق همکاری‌ها بین دو کشور تأکید کرد و از جمله برنامه‌های در دست اقدام این نمایندگی را برگزاری سمینار بین مذهبی با موضوع «عدالت در ادیان الهی» برشمرد.

نظری همچنین از طرح‌هایی برای دعوت از اسقف‌های کاتولیک کنیا به ایران برای گفت‌وگوی بین ادیان و ایجاد بستری برای گفت‌وگوهای ثمربخش و تفاهم بین رهبران مذهبی در آینده‌ای نزدیک سخن گفت.

وی بر پیگیری منافع مشترک از جمله پیوند دانشگاه‌های ایران با همتایان کنیایی خود تأکید داشت و گفت: یکی از ابتکارات قابل توجه، معرفی دانشگاه باقرالعلوم به دانشگاه تنگازا و سایر مؤسسات کنیا است که همکاری در تأسیس یک مجله انگلیسی متمرکز بر حقوق بشر، فلسفه و حقوق را تقویت می‌کند.

نظری مطرح کرد: هدف این سرمایه گذاری تسهیل تبادل بین فرهنگی ایده‌ها و کمک به غنی سازی دانشگاهی هر دو کشور است.

جی فیری، مدیر مؤسسه گفت‌وگوی بین ادیان و مطالعات اسلامی دانشگاه تنگازا تعهد خود را به تلاش‌های مشترک در نایروبی و ایران ابراز کرد و خواستار تبادل فرهنگی و آکادمیک مداوم بین دو مرکز را خواستار شد.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved