-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/12/26 - 10:09
  • 462
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

عزم ایران و تانزانیا برای توسعه همکاری‌های دانشگاهی

در جریان دیدار رایزن فرهنگی کشورمان و رئیس دانشگاه سوزا تانزانیا، طرفین درباره توسعه همکاری‌های علمی ـ دانشگاهی دو کشور مذاکرات گسترده‌ای داشتند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محسن معارفی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تانزانیا و ماهد ماکامه حاجی، رئیس دانشگاه سوزا دیدار و گفت‌وگو کردند.

ماهد ماکامه حاجی در سخنانی، ضمن تشریح فعالیت‌های دانشگاه سوزا تانزانیا گفت: سوزا بزرگترین دانشگاه دولتی زنگبار است که حدود 7 هزار و پانصد دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی دارد. این دانشگاه دارای 9 دانشکده از جمله دانشکده تعلیم وتربیت، دانشکده علوم اجتماعی، دانشکده پزشکی و سلامت، دانشکده دندانپزشکی، دانشکده تجارت و دانشکده زبان سواحیلی و زبان‌های خارجه است. همچنین، دو مرکز توریسم و مرکز تحقیقات زیر نظر دانشگاه فعالیت می‌کنند.

رئیس دانشگاه سوزا تانزانیا اظهار داشت: این دانشگاه در حال حاضر در 22 رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی، 12 رشته کارشناسی ارشد و یک رشته دکتری (زبان سواحیلی) فعالیت می‌کند.

وی با تأکید بر لزوم توسعه روابط دانشگاهی با ایران تصریح کرد: در دانشکده زبان دانشگاه سوزا تانزانیا علاوه بر زبان سواحیلی، 9 زبان خارجی دیگر از جمله زبان‌های عربی، انگلیسی، اسپانیایی، پرتغالی، فرانسوی و آلمانی آموزش داده می‌شود.

معارفی، رایزن فرهنگی کشورمان در تانزانیا با اشاره به توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران به خصوص در حوزه‌های مختلف پزشکی، صنعتی و مهندسی و نیز پژوهش‌های مربوط به علوم اجتماعی اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های بسیار زیادی برای همکاری‌های دانشگاهی بین دو کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم بورسیه‌های بین دو کشور را گسترش دهیم تا زمینه‌های بیشتری برای همکاری‌های علمی دانشگاهی فراهم شود.

رایزن فرهنگی کشورمان در تانزانیا بیان کرد: قرار است تفاهمنامه فرهنگی و علمی در این باره تدوین شود تا همکاری‌ها را تسهیل کند.

انتهای پیام/

 

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved