-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/09/15 - 11:50
  • 622
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس دانشگاه کوتایسی:

ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه تعاملات دانشگاهی میان ایران و گرجستان وجود دارد

شالوا قیرتادزه در دیدار رایزن فرهنگی کشورمان در تفلیس گفت: ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه تعاملات دانشگاهی میان ایران و گرجستان وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به منظور بررسی وضعیت کرسی ایرانشناسی دانشگاه دولتی کوتایسی تفلیس و انجام برخی هماهنگی‌ها با اساتید و ایرانشناسان، احمدعلی مهری‌اردستانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در گرجستان به همراه عزیزاله جلوسی، نماینده اعزامی اداره‌کل همکاری‌های علمی و دانشگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با شالوا قیرتادزه، رئیس دانشگاه کوتایسی دیدار کرد.

در این دیدار که لوا دوالیشویلی، رئیس دانشکده علوم انسانی، زویاد تسخودیانی، رئیس جدید کرسی ایرانشناسی و مسئول روابط بین‌الملل دانشگاه حضور داشتند، مهری‌اردستانی با اشاره به اشتراکات فرهنگی و تاریخی دو کشور ایران و گرجستان از توجه رئیس دانشگاه به اساتید و دانشجویان رشته ایرانشناسی تشکر کرد.

وی اظهار داشت: آشنایی فرهیختگان و دانشگاهیان با فرهنگ، آداب و رسوم دو کشور موجب تقویت و گسترش همکاری علمی و فرهنگی خواهد شد، لذا آمادگی داریم که روابط بین دانشگاه دولتی کوتایسی با دانشگاه‌ها و سایر مراکز علمی و پژوهشی ایران گسترش یابد که در این خصوص تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه اصفهان در دست اقدام است و بزودی به امضاء روسای دو دانشگاه خواهید رسید.

رایزن فرهنگی کشورمان در گرجستان گفت: برای تقویت کرسی ایرانشناسی با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی سفارت و رایزنی فرهنگی و نیز با همکاری و برنامه‌ریزی رئیس کرسی و اساتید ایرانشناس، «حسابی» استاد اعزامی زبان و ادبیات فارسی مستقر در تفلیس و از اواسط این ترم آموزش زبان فارسی را هر هفته به صورت غیر حضوری و یک روز برای دانشجویان برعهده دارند.

وی ادامه داد: کرسی ایرانشناسی دانشگاه کوتایسی نسبت به سایر کرسی‌ها در گرجستان وضعیت مطلوبی دارد، این مهم حاصل تلاش اساتید و ایرانشناسان این دانشگاه هست که جای تقدیر دارد.

شالوا قیرتادزه نیز با اشاره به وجوه مشترک تاریخی و فرهنگی چند هزار ساله دو کشور به ویژه در حوزه زبان و ادبیات فارسی از حمایت و پشتیبانی رایزنی فرهنگی ایران قدردانی کرد و گفت: ایرانشناسی و آموزش زبان فارسی در این دانشگاه دارای سابقه زیادی است که مؤسس آن «ماگالی توداوا» از ایرانشناسان برجسته گرجستان است، لذا همه اساتید و ایرانشناسان و رئیس دانشکده علوم انسانی تمام سعی و تلاش خود را برای پیشرفت و تقویت رشته ایرانشناسی بکار بسته‌اند و ما نیز از آنان حمایت می‌کنیم.

رئیس دانشگاه کوتایسی آمادگی این دانشگاه را برای امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه اصفهان اعلام کرد و برگزاری دوره‌های دانش افزایی را برای دانشجویان و برنامه ریزی برای سفر اساتید به منظور بازدید از دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی ایران را برای آشنایی بیشتر، کسب تجربه و ایجاد انگیزه بسیار تأثیرگذار دانست.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved