-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/03/02 - 14:12
  • 260
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

طلاب فعال در حوزه بین الملل با رایزن فرهنگی ایران در عراق دیدار کردند

نقش شهید سلیمانی و شهید ابومهدی در تداوم قرابت های معنوی و پیوندهای تاریخی دو ملت ایران و عراق را بسیار ارزنده و فراموش نشدنی است

 به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی درتاریخ شنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال جاری جمعی از طلاب حوزه علمیه قم با حضور در خانه فرهنگ ج.ا.ایران در بغداد با حجت الاسلام اباذری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، در نشستی دوستانه و علمی در خصوص ظرفیت های تمدنی دو ملت ایران و عراق به گفت و گو پرداختند و از نزدیک با فعالیت های رایزنی فرهنگی در عراق آشنا گردیدند.

حجت الاسلام اباذری ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان و تقدیر از دغدغه مندی طلاب و اساتید اعزامی نسبت به مسائل جهان اسلام و به خصوص کشور عراق، به نقش تمدنی دو حوزه علمیه نجف و قم پرداختند وجایگاه آن در تکوین جامعه شیعه امروز و شیعه فردا را غیر قابل انکار معرفی نمودند. ایشان در پاسخ به شبهات مطرح در فضای مجازی نسبت به عراق و روابط آن با ایران، به اقدامات رایزنی فرهنگی در جهت پیشبرد جهاد تبیین اشاره نمودند و خواستار نظرات و پیشنهادات مؤثر و اجرایی در این موضوع شدند و نقش اتاق های فکر و پژوهش را بسیار مؤثر دانستند. در ادامه این موضوع، ایشان نقش شهید سلیمانی و شهید ابومهدی در تداوم قرابت های معنوی و پیوندهای تاریخی دو ملت ایران و عراق را بسیار ارزنده و فراموش نشدنی دانستند.

در بخش دوم جلسه حجت الاسلام اباذری به پیشبرد دیپلماسی علمی ج.ا.ایران در عراق و اقدامات صورت گرفته در این راستا اشاره نمودند. ایشان تعداد قابل توجه زیادی از دانشجویان عراقی در حال تحصیل در ایران را از فرصت های بسیار مهم برای دو کشور معرفی نمودند و به تفاهم نامه دانشگاهی و مراودات علمی صورت گرفته اشاره نمودند. در پایان این نشست جمع حاضر نیز سؤالات خود در این راستا به خصوص ظرفیت های تمدنی اربعین حسینی را بیان نمودند که پاسخ آن ها بیان‌گردید.

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved