-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/02/24 - 11:17
  • 563
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
در بازدید وابسته فرهنگی کشورمان از دانشگاه آرل مطرح شد؛

ضرورت توسعه همکاری و تعامل دوجانبه بین دانشگاه‌های ایران و ترکیه

حسن دیدبان و ارجان گگز دیدار و زمینه‌های توسعه همکاری و تعامل دوجانبه بین دانشگاه‌های ایران و ترکیه از جمله امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه ارل و دانشگاه ارومیه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حسن دیدبان، وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در استانبول ضمن حضور در دانشگاه آرل استانبول (Istanbul Arel) با پروفسور ارجان گگز، رئیس این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدبان با اشاره به فعالیت‌های وابستگی فرهنگی کشورمان در ترکیه و شهر استانبول در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری، علمی و دانشگاهی، بر لزوم توسعه روابط فرهنگی دو کشور تأکید کرد.

وابسته فرهنگی کشورمان در استانبول پیشنهاد‌اتی در زمینه فعال سازی و بهره برداری بهینه از اتاق‌های ایرانشناسی و دانشجویان علاقه‌مند به زبان فارسی در خصوص تقویت روابط و مناسبات متقابل دو کشور ارائه داد.

وی با بیان دستاوردهای کشورمان در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی به تبیین وضعیت دانشگاه‌های ایران به لحاظ کمی و کیفی پرداخت و آمادگی دانشگاه‌های ایران را برای تبادل گروه‌‌های اساتید و دانشجویان، تبادل بورس و فرصت‌های مطالعاتی اعلام کرد.

ارجان گگز، رئیس دانشگاه آرال برای سفر به کشورمان و بازدید از دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران و امضای تفاهم همکاری دو جانبه اعلام آمادگی کردند.

بررسی راه‌های همکاری و ارتباطات دانشگاهی و امضای تفاهم‌نامه بین دانشگاه ارل و دانشگاه ارومیه نیز از دیگر موارد مطروحه در این دیدار بود.

پایان بخش این دیدار، اهدای تندیس یادبود دانشگاه آرل به وابسته فرهنگی کشورمان در استانبول توسط پروفسور ارجان گگز بود.

شایان ذکر است، دانشگاه آرل در سال 2007 تأسیس شد، به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه‌های مطرح در زمینه فناوری‌های نو و نانو است که حدود ۲۰۰۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه از کشورهای خارجی  و حدود 300 دانشجو ایرانی  در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. در نمایشگاه تکنوفست استانبول این دانشگاه نیز دارای غرفه فناوری‌ها در زمینه هوا و فضا است.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved