-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/07/03 - 08:15
  • 515
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

ضرورت ترسیم نقشه راه توسعه روابط ایران و قزاقستان

رایزن فرهنگی کشورمان در قزاقستان بر لزوم نهایی شدن طرح خواهرخواندگی پایتخت‌های دو کشور تأکید کرد و گفت: مناسب است نقشه راه تعامل و برنامه‌ریزی مشترک فی‌مابین برای یک سال آینده ترسیم شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در راستای توسعه فعالیت‌های فرهنگی ایران و استفاده از ظرفیت‌های مغفول‌مانده فرهنگی و با هدف ارتقاء روابط میان دو کشور، علی‌اکبر طالبی‌متین، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان با معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار منطقه آلماتی در شهر آستانه پایتخت قزاقستان دیدار کرد.

طالبی‌متین با اشاره به اینکه روابط دو کشور ایران و قزاقستان ریشه تاریخی، فرهنگی و دینی دارد، خواستار توسعه فعالیت‌های فرهنگی با شهرداری این منطقه شد.

رایزن فرهنگی کشورمان در قزاقستان گفت: با مشارکت شهردار منطقه آستانه، برنامه‌های مشترک خوبی در سال جاری از جمله برگزاری جشنواره نوروز برگزار شد که بسیار مورد استقبال شهروندان قزاقی قرار گرفت.

وی بر لزوم نهایی شدن طرح خواهرخواندگی پایتخت‌های دو کشور ایران و قزاقستان تأکید کرد و ادامه داد: مناسب است نقشه راه تعامل و برنامه‌ریزی مشترک فی‌مابین برای یک سال آینده ترسیم شود.

طالبی‌متین از آمادگی این نمایندگی فرهنگی جهت میزبانی شهردار یکی از مناطق تهران و مهیا کردن شرایط ملاقات با شهردار منطقه آلماتی در آستانه پایتخت قزاقستان خبر داد.

خواهان گسترش تعاملات فرهنگی با ایران هستیم

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار منطقه آلماتی در شهر آستانه اظهار داشت: کشور ایران دوست و برادر ما است و باید تعاملات و روابط فرهنگی‌مان را با یکدیگر گسترش دهیم.

وی با اشاره به حضور فعال رایزنی فرهنگی ایران در سال جاری در پروژه جشنواره شهردار منطقه آلماتی، این مشارکت را بسیار شایسته دانست و مراتب قدردانی شهردار این منطقه را از رایزنی فرهنگی ایران ابراز کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار منطقه آلماتی در شهر آستانه برای ترسیم نقشه راه فرهنگی مشترک و انجام تفاهم‌نامه خواهرخواندگی اعلام آمادگی کرد.

وی با توجه به اینکه طی دو ماه آینده روز جمهوری و روز استقلال این کشور است، خواستار مشارکت هنرمندان ایرانی در این دو مناسبت مهم در قزاقستان شد.

در پایان این دیدار مقرر شد تا در جلسه آتی محورهای همکاری میان دو طرف مشخص شود تا نقشه راه یکساله دو طرف آماده و طی نشستی به امضای طرفین برسد. دوم آنکه مراتب دعوت از یکی از شهرداران مناطق تهران جهت بازدید از مراکز فرهنگی و اجتماعی قزاقستان انجام شود.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved