-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/06/18 - 08:53
  • 876
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در دیدار مسئول خانه فرهنگ ایران و رئیس دانشگاه بولان پاکستان عنوان شد؛

ضرورت تبادل استاد و دانشجو و ایجاد فرصت مطالعاتی بین ایران و پاکستان

سید ابوالحسن میری و شبیر احمد لهری دیدار و برای امضای تفاهم‌نامه همکاری جهت توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های تحقیقات علمی و پژوهشی، تبادل استاد و دانشجو و ایجاد فرصت مطالعاتی بین دو کشور ایران و پاکستان توافق کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سید ابوالحسن میری، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کویته ضمن حضور در دانشگاه علوم پزشکی دولتی بولان با شبیر احمد لهری، رئیس این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

میری سخنان خود را با تأکید بر گسترش روابط علمی ـ دانشگاهی ایران و پاکستان به خصوص در زمینه تبادل دانشجو و استاد آغاز کرد و گفت: ارتباطات خوبی بین دانشگاه‌های ایران و شهر کویته برقرار بوده است و دانشجویان زیادی از ایران در دانشگاه‌های کویته از جمله دانشگاه بولان تحصیل ‌‌کردند.

وابسته فرهنگی کشورمان در کویته افزود: ما علاقه‌مندیم این ارتباطات علمی و دانشگاهی بیش از گذشته توسعه یابد و برای ارتقای علمی دو کشور، زمینه تبادل دانشجو و استاد فراهم شود.

میری اظهار داشت: آمادگی داریم ارتباط دانشگاه پزشکی بولان را با دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران به خصوص دانشگا‌ه‌های علوم پزشکی زاهدان، زابل، ایرانشهر و چابهار استان سیستان و بلوچستان برقرار کنیم و همانگونه که دانشگاه‌های دیگر ایالت‌های پاکستان با دانشگاه‌های ایران همکاری‌های علمی دارند دانشگاه‌های بلوچستان نیز این همکاری داشته باشند.

آماده تبادل تجارب علوم پزشکی با کشورهای همسایه هستیم

وی با اشاره به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی پس از انقلاب اسلامی در حوزه سلامت گفت: جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب در حوزه بهداشت و سلامت پیشرفت چشمگیری داشته است، به همین منظور آماده‌ایم که تجربیات خود در زمینه آموزش علوم پزشکی و فعالیت‌های علمی و پژوهشی در حوزه سلامت را با کشورهای دوست و همسایه به اشتراک بگذاریم.

مسئول خانه فرهنگ کشورمان در کویته پیشنهاد برگزاری یک نشست مجازی مشترک بین رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران به ویژه استان سیستان و بلوچستان و دانشگاه علوم پزشکی بولان را داد تا زمینه‌های همکاری بررسی شود و برای اعزام هیأت‌های دانشگاهی در آینده برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به اهمیت و پیشینه تاریخی زبان و ادبیات فارسی در ایالت بلوچستان بر ضرورت همکاری‌های پژوهشی، برگزاری کلاس‌های آموزش زبان فارسی و راه اندازی اتاق ایران‌شناسی در دانشگاه علوم پزشکی بولان تأکید کرد.

شبیر لهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بولان در سخنانی، با استقبال از پیشنهادات وابسته فرهنگی کشورمان در کویته گفت: به زودی یک دانشکده خصوصی علوم پزشکی تحت نظر دانشگاه بولان آغاز به فعالیت خواهد کرد و در نظر داریم دانشجویان ایران و افغانستان را برای پذیرش در این دانشکده در اولویت قرار دهیم.

وی بیان کرد: ما علاقه‌مندیم تفاهم‌نامه همکاری علمی و فرهنگی به ویژه درباره موضوعات پزشکی و درمان با دانشگاه‌های ایران امضا کنیم.

در پایان این دیدار مقرر شد؛ پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری از جمله راه‌اندازی اتاق ایران‌شناسی و برگزاری کلاس‌های آموزش زبان فارسی در دانشگاه پزشکی بولان، تهیه شود و در اختیار آنها قرار گیرد.

انتهای پیام/

. .

. .

نظر خود را بنویسید.

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved