-->
logo
logo
دیپلماسی فرهنگیِ ترازِ چهل واره ی دوم انقلاب اسلامی
  • 1402/11/02 - 14:38
  • 239
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
معاون سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تأکید کرد:

ضرورت تأسیس آموزشگاه‌های سینمایی در عراق

حسین روزبه اثربخشی فعالیت‌های علمی و فرهنگی در عراق را نیازمند شیوه‌های نوآورانه دانست و بر ضرورت تأسیس آموزشگاه‌های سینمایی در این کشور برای تولید محصولات مشترک فیلم و سریال تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حسین روزبه، معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در جریان سفر به کشور عراق از ساختمان فرهنگی «شهید حاج قاسم سلیمانی» رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد بازدید کرد.

حجت‌الاسلام اباذری، رایزن فرهنگی کشورمان در بغداد در سخنانی، ضمن تشریح آخرین تحولات فرهنگی عراق به ارائه گزارشی در خصوص فعالیت‌های نمایندگی و وابستگی‌های فرهنگی مستقر در استان‌های مختلف این کشور پرداخت.

وی با بیان فعالیت‌های رقبای فرهنگی جمهوری اسلامی در عراق، گزارشی از توفیقات رایزنی فرهنگی کشورمان در بغداد در برگزاری دوره‌های زبان فارسی، ایجاد شبکه هنرمندان، توسعه فعالیت‌های علمی و دانشگاهی و ایجاد شعب دانشگاه‌های ایرانی در عراق، فعالیت در خصوص ایرانیان مقیم و برنامه‌های فرهنگی و توانمندسازی برای آنها، حضور پررنگ در رویدادها و نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری کشور عراق ارائه داد.

روزبه، معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این دیدار ضمن تقدیر از فعالیت‌های رایزنی فرهنگی ایران در بغداد با اشاره به اهمیت عراق در سپهر تاریخی و هویتی ایران، عراق را جزئی از گذشته، حال و آینده تمدنی ایران دانست.

روزبه با تأکید بر بازخوانی تاریخ جریان دینداری در عراق جهت یکی از پروژه‌های آینده این کشور گفت: این مهم باید توسط عراقی‌ها نگاشته شود.

وی تربیت مدیران آینده و جریان ساز عراق را یکی از وظایف رایزنی فرهنگی ایران در عراق دانست و افزود: حرکت در راستای علم و فناوری و جهت دهی قشر نخبه عراق به سمت فعالیت‌های علمی و فرهنگی با شیوه‌های نوآورانه می‌تواند از دیگر پروژه‌ها باشد.

معاون توسعه روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضرورت تأسیس آموزشگاه‌های سینمایی برای تولید محصولات مشترک فیلم و سریال را یکی دیگر از نیازمندی‌های جامعه عراق دانست.

وی همچنین، بهره مندی از ظرفیت ناشرین جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی کشور عراق را خواستار شد.

انتهای پیام/

. .

. .

Copyright © 2022 icro.ir , All rights reserved